Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt billeder at kigge på, er det godt ell~
Fra : Thomas H.

Dato : 18-03-03 23:09

Hej gruppe.

Jeg ved godt spamming normalt er forbudt på danske
nyhedsgrupper, men ved at kigge tilbage i gruppen,
kan jeg se, af der tilsyneladende er forståelse for,
hvis folk har en side med billeder, som de gerne
vil vise frem?

Jeg har nemlig netop siddet og puslet med, at lave
et stort galleri, med nogle udvalgte billeder, som jeg
har gået og skudt det sidste års tid.

De fleste er nok ikke noget særligt i jeres øjne,
men jeg synes selv det er sjovt, og skulle der bare
være én besøgende der kan glæde sig over et
billede, er min mission såmænd fuldført

Jeg har ikke mere end et par år erfaring, med at
fotografere, så mange af billederne er bare nogle
jeg selv synes, kunne være et fedt motiv osv.

Jeg er stadig meget imponeret over den kontrast,
og de farver det kamera kan lave!
På f.eks. naturbillederne, er det ingen efterbehandling
lavet, mht. lys/kontrast ...er det ikke ok, hvis man
sammenligner med et analog kamera til 5500,- ?

Men kig med, eller lad være

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 18-03-03 23:16

Hej Thomas tak for kikket.
Jeg synes du har mange fine billeder på din hjemmeside.

Hvis ikke du kender til www.fotokritik.dk synes jeg du skulle se om det ikke
var noget for dig at være med der.

Hilsen Hans

Fra : Thomas H.

Dato : 18-03-03 23:30

"Hans Chr. Sørensen" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Thomas tak for kikket.
> Jeg synes du har mange fine billeder på din hjemmeside.

Tak

> Hvis ikke du kender til www.fotokritik.dk synes jeg du skulle se om det
ikke
> var noget for dig at være med der.

Nå ja! Siden havde oven i købet lagt en cookie, for jeg
var logget ind, da jeg gik ind på den.

Jeg må jo hellere finde 5 at smide op så.

Fra : Alex W

Dato : 19-03-03 00:16

> [...]
> kan jeg se, af der tilsyneladende er forståelse for,
> hvis folk har en side med billeder, som de gerne

Hej Thomas

Tak for kigget
Det er hyggeligt at se hvad folk fotografere, man kan jo altid lære et eller
andet
Flot serie du har lavet med biler.
For øvrigt en pæn hjemmeside

/Alex

Fra : Tom Dissing

Dato : 19-03-03 00:42

Det er sgu da nogle flotte billeder !
Eneste anke er at billederne ofte viser situationer "du er I".
Har du overvejet at stille dig selv en opgave eller to...
Ex.
Taga ned I byen find en person, og spørg om du .. Lige må have lov til at
fotografere hende eller ham... I situationen.
Prøv måske også at fotografere steder hvor "man" normalt ikke fotografer..
I brugsen, henne ved bageren.. I det hele taget steder hvor det er lidt
"sværere" at fotografere..
Udfordringer er altid sjove..
Og så giver det - ind imellem - en masse sjove billeder.
Men stadig.
Flotte billeder..
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 19-03-03 17:34

"Tom Dissing" <tom@mir.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sgu da nogle flotte billeder !

Tak.

> [...]
> "sværere" at fotografere..
> Udfordringer er altid sjove..
> Og så giver det - ind imellem - en masse sjove billeder.

Hmm tjaa jeg kan godt følge dig, mht udfordringen, men jeg
skyder som regel bare når jeg har lyst ... Storebælt kørte jeg
dog direkte til, for at nappe nogle billeder

Fra : Thomas H.

Dato : 19-03-03 17:34

"Alex W" <skriverstuen@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Flot serie du har lavet med biler.
> For øvrigt en pæn hjemmeside

Mange tak

Fra : Poul Krogh

Dato : 19-03-03 09:19

Hej.

Syntes dine solnedgangsbilleder er rigtig flotte. Har altid elsket
solnedgange. Så derfor bliver jeg lidt nysgerrig, har downloaded en af
billederne, men der er ingen metadata. Du kunne vel ikke poste hvilke
instillinger du har brugt til dine solnedgange ?

Poul Krogh

Fra : Thomas H.

Dato : 19-03-03 17:34

"Poul Krogh" <poulkrogh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> billederne, men der er ingen metadata. Du kunne vel ikke poste hvilke
> instillinger du har brugt til dine solnedgange ?

Nej de er alle resizet og komprimeret for at få plads, derfor er
der ikke nogle data i billederne.
Men jeg skal nok lige prøve at finde blænde og shutter på dem.

Fra : Thomas H.

Dato : 19-03-03 12:35

> [...]
> lavet, mht. lys/kontrast ...er det ikke ok, hvis man
> sammenligner med et analog kamera til 5500,- ?

Hej Thomas

Har du ikke overvejet at lave et kursus i "tag flotte billeder" ?

Det er sq fedt at se dine billeder, bliv endelig ved med at fotografere..

Med Venlig Hilsen

Thomas H.

Fra : Thomas H.

Dato : 19-03-03 17:34

"Thomas H." <condor-9@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke overvejet at lave et kursus i "tag flotte billeder" ?

Haha, det er næsten 100% impulsivt jeg fotograferer, så
der må du sgu nok finde en professionel.

> Det er sq fedt at se dine billeder, bliv endelig ved med at fotografere..

Tak, det gør jeg nok også

> Thomas H.

Hmm, fedt navn

Fra : Thomas H.

Dato : 20-03-03 09:45

> Haha, det er næsten 100% impulsivt jeg fotograferer, så
> der må du sgu nok finde en professionel.

Ja, det kunne jeg forestille mig, jeg mente det nu også mere i sjov.. Derfor
må du da stadig have fået dig nogle erfaringer i, hvordan blænde og lukketid
skal være når du tager billeder, i de forskellige situationer..

> Hmm, fedt navn

Ja ik' !? men jeg tvivler nu kraftigt på, at du hedder det samme efter H'ed
i efternavnet

Med Venlig Hilsen

Thomas Hupfeldt

Fra : Peter Hansen

Dato : 20-03-03 21:36

Jeg er meget imponeret over dine billeder, især billederne af
storebæltsbroen er fantastiske. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide
hvad du bruger af grej, samt hvor meget billederne er efterbehandlet.

"Keep up the good work"

Peter

Fra : Thomas H.

Dato : 20-03-03 22:12

"Peter Hansen" <pede@moonman.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er meget imponeret over dine billeder, især billederne af
> storebæltsbroen er fantastiske.

Ok, mange tak,

Jeg kunne dog godt tænke mig at vide
> hvad du bruger af grej, samt hvor meget billederne er efterbehandlet.

Olympus C-3020Z ...som det også står på min side
Der er faktisk ikke lavet særlig meget efterbehandling.
En smule ekstra kontrast på nogle af aftenbillederne,
rotering en grad eller to, for at få en horisont helt lige,
ellers ikke rigtig noget. På billeder i solskin rører jeg
intet, automatikken rammer simpelthen lige i øjet, efter
min mening.

> "Keep up the good work"

I will

Fra : Thomas H.

Dato : 20-03-03 22:07

> [...]

lukketid
> skal være når du tager billeder, i de forskellige situationer..

Ja der er brugt en del af de erfaringer, ved storebæltsbillederne
i hvert fald.

*G* Nej deri har du ret

Fra : Peter Kjær

Dato : 21-03-03 17:02