MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Firewall i XP
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 18-03-03 22:55

Jeg har hørt, at en sådan er indbygget i XP - betyder det, at jeg ikke
behøver at installere ZoneAlarm?

Fra : René Nielsen

Dato : 18-03-03 23:35

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt, at en sådan er indbygget i XP - betyder det, at jeg ikke
> behøver at installere ZoneAlarm?

Både og... Jeg vil anbefale, at du slår den indb. fra, og bruger ZoneAlarm.
ZA skulle/er være bedre end den indb. Skal du have den optimale beskyttelse,
og du har et ubegrænset budget , vil jeg anbefale den mekaniske FW. Men
alt efter behov - og pengepung.
Sådan slår du den indb. fra: H. klik på netværkssteder/egenskaber/h. klik på
forb./egenskaber/avanceret/fjern "flueben" i Firewall) - klik OK.
Håber det besvarer dit spm.
MVH: René

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 19-03-03 00:27

On Tue, 18 Mar 2003 23:34:59 +0100, "René Nielsen" <rni@jubiimail.dk>
wrote:

> [...]
>Sådan slår du den indb. fra: H. klik på netværkssteder/egenskaber/h. klik på
>forb./egenskaber/avanceret/fjern "flueben" i Firewall) - klik OK.

Ellers vil jeg klart enbefale Agnitum Oupost. Den er fremragende også
i den gratis version.
Har iøvrigt lige vundet en test i Tænk/Test som bedste gratis
firewall. Jeg har brugt den i et års tid og er meget tilfreds
http://www.agnitum.com/
Se mail

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Leony

Dato : 19-03-03 17:30

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt, at en sådan er indbygget i XP - betyder det, at jeg ikke
> behøver at installere ZoneAlarm?

Den indbyggede firewall har en alvorlig mangel (synes jeg). Den blocker
kun trafik til computeren, den tillader alt der vil ud på nettet.
Alle, tror jeg, de gratis firewalls hindrer trafik (hvis man ønsker det)
i begge retninger.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-03-03 23:02

Det er ret ineffektivt, da det er let nok at skrive en virus som
hæfter sig på en anden applikation såsom en browser og dermed snyder
firewall'en.
I stedet er det bedre at forsøge at undgå at man overhovedet får noget
sådant på sin maskine og det betyder et opdateret antivirus program og
at man tager fornuftige forholdsregler såsom ikke at køre en
exekverbar fil man har fået uden at have bedt om den og så videre.

Fra : alexander

Dato : 20-03-03 17:55

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> [...]
> at man tager fornuftige forholdsregler såsom ikke at køre en
> exekverbar fil man har fået uden at have bedt om den og så videre.

lige præciss.
Jeg har windows xp firewall ( ICF ) og er meget tilfreds, dog synes jeg at
lidt flere configurations
muligheder var et plus, lige som at kunne åbne for range af ports etc..

Men det er helt klart, at hvis man tager de forholdsregler serious , så er
lige før
man slet ikke har brug for at køre med firewall .
og for resten ICF er den eneste som lader v6 traffic passere forbi.
Alle adnre blokere for det , hvilket ikke er godt, fordi man kan ikke
indstille det nogen steder.
det var mine 35 øre.

// Alexander