Kan ikke se en pind!!!
Fra : Bjørn S

Dato : 18-03-03 18:45

Jeg har et problem med mange spil.
Det er simpelt hen så mørkt at jeg næsten intet kan se.
Jeg har skruet helt op på brightness på min skærm.
Der er nogle spil hvor mange også kan gøre det i options, men der er også
mange hvor man ikke kan.
Mit grafikkort er G-force 4 Ti4200 128mb

Fra : Kristian

Dato : 18-03-03 21:17

prøv en anden skærm, min skærm var også meget mørk inden den gik i stykker.

Fra : Tjalfe

Dato : 19-03-03 00:07

> prøv en anden skærm, min skærm var også meget mørk inden den gik i
stykker.

Blev den så rigtigt mørk eller blev skærmen evt. helt sort da den gik i
stykker?

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 19-03-03 01:02

> Blev den så rigtigt mørk eller blev skærmen evt. helt sort da den gik i
> stykker?

Jeg har haft samme problem med en skærm, hvor en af farverne var røget.
Skærmen blev meget mørk, og der skulle skrues godt op for Brightness
overalt.

Nu er den afgået ved døden, selvom jeg stædigt holdt fast på den i flere år
efter at farven var røget. Den virkede jo stadig!

--
Jacob H. Nielsen
http://boomtown.net - Nyheder, artikler og anmeldelser

Fra : Tjalfe

Dato : 19-03-03 13:22

> bla bla bla

Ha, ha, godt du kan se det morsomme. Manden sagde jo, at den var meget mørk
_inden_ den gik i stykker. Derfor blev jeg nød til at fremsætte min teori
om, at den blev rigtigt mørk, evt. bare var helt sort da den så "rigtigt"
gik i stykker.

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-03-03 14:30

"Bjørn S" <grevinge@c.dk> wrote in message
> [...]
> mange hvor man ikke kan.
> Mit grafikkort er G-force 4 Ti4200 128mb

Det er et kendt problem med både Voodoo2 og GeForce kort.

For Half-Life / Counter-Strike etc.
Benyt NVIDIAs kontrol panel og forsøg at ændre lysstyrken her. Hvis det ikke
virker tilføj da parameteren -3dfxgamma til Half-Life short-cut'et.
Hvis du anvender OpenGL skal ud oprette en mappe nede i half-life kataloget
der hedder hw og inde i dette oprette en fil der skal hedde opengl.cfg med
følgende indhold :

GAMMA 5
TEXGAMMA 2
LIGHTGAMMA 2
- jo højere værdier jo lysere bliver det.

Løsning for Quake 2
/set intensity "2.0"
/set gl_modulate "2.5"
/vid_restart
eller
/set intensity "1.0"
/set gl_modulate "4.0"
/vid_restart

[DI]Banditten
CS @ smeagol.dk - 80.199.121.70:27015
CS2 @ smeagol.dk - 80.199.121.69:27015

Fra : Jens Kristian Geyti

Dato : 19-03-03 20:31

Har du chekket skærmstikkets pins?
Hvis en af disse er bøjede smutter en farve, og dette kan give et mørkt
billede