Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søges :Hvem kan i anbefale fra harddisk ti~
Fra : René Hansen

Dato : 18-03-03 17:44

Hej Foto folkens

Jeg har ca 300 billeder af min lille søn skudt med mit G1 kamera. Nu punker
fruen mig for " det var meget bedre med det gamle kamera der havde man da
billeder at vise frem "

I kender sikkert historien. Jeg må hellere makke ret og få noget på
papir.... Hvem kan i anbefale. Jeg er sikker på det ikke er første gang
nogen spørger her så undskyld for ulejligheden.

Med håb om hjælp

Mvh René

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-03-03 18:20

"René Hansen" <_lukather@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> papir.... Hvem kan i anbefale. Jeg er sikker på det ikke er første gang
> nogen spørger her så undskyld for ulejligheden.

Merlin. Det koster ikke alverden at få dem fremkaldt.

- Martin

Fra : Martin Gleit

Dato : 18-03-03 19:31

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message
> "René Hansen" <_lukather@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> punker

> Merlin. Det koster ikke alverden at få dem fremkaldt.

til gengæld er de dårlige....tjek pixum.com. de billigeste og de bedste hvad
kval angår

Fra : BJ

Dato : 18-03-03 19:39

> til gengæld er de dårlige....tjek pixum.com. de billigeste og de bedste
hvad
> kval angår

Jeg tror at www.photocare.dk er de bedste på nuværende tidspunkt - jeg er i
hvert tilfælde godt tilfreds med deres produkt.
Læs eventuelt også på www.haun.dk, han har lidt info om emnet.

/bj

Fra : Kent

Dato : 18-03-03 19:42

"Martin Gleit" <marting*nospam*@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> til gengæld er de dårlige....tjek pixum.com. de billigeste og de bedste
hvad
> kval angår

Hej Martin

Nør jeg følger dit link, får jeg bare en stor grå skærm, hvor der
bl.a. står "Pixom.com - New Media Design", og så sker der ellers
ikke mere . Jeg kan heller ikke klikke på noget.

Kender du ikke et dansk sted på nettet, hvor man kan uploade
sine billeder og så få dem tilsendt på fotopapir?

Vh
Kent

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-03-03 19:45

"Martin Gleit" <marting*nospam*@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> til gengæld er de dårlige....tjek pixum.com. de billigeste og de bedste
hvad
> kval angår

Jeg må nok indrømme at jeg aldrig har benyttet mig af denne service. Men tak
for et alternativ, hvis jeg skulle få brug for det.

- Martin

Fra : michael bennati scho~

Dato : 18-03-03 19:59

til Kent og René

Helt klart www.Pixum.de
De leverer fremragende resultater til billige penge, og portoen er lav.
Ingen grund til at vælge en dansk fotobutik, når denne er bedre, (vinder af
tests) billigere, pålidelig og har en god service.
mvh Michael

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 18-03-03 20:36

"Martin Gleit" <marting*nospam*@mail1.stofanet.dk> wrote in

> til gengæld er de dårlige....tjek pixum.com. de billigeste og de bedste
> hvad kval angår

Det er ikke min erfaring at Merlin er dårlige. Til en start kan jeg oplyse
at hvis man ønsker at have en smule kontrol over hvordan ens billeder ser ud
farvemæssigt, så skal man ikke vælge Pixum, for de fremkalder billederne på
forskelligt udstyr, så man kan ikke bruge ICC profil eller manuel justering
af farverne.

Merlin derimod kører kun med Fuji Frontier, hvilket betyder at farverne er
de samme fra gang til gang og man kan bruge ICC profil.

Alt det ovenstående er selvfølgelig ganske ligegyldigt, hvis man er typen
der sender sine billeder direkte til print. Så gælder det om at finde det
fotolab der kan justere billederne automatisk så de ser godt ud..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : michael bennati scho~

Dato : 18-03-03 22:47

> [...]
> farvemæssigt, så skal man ikke vælge Pixum, for de fremkalder billederne

> forskelligt udstyr, så man kan ikke bruge ICC profil eller manuel

Jeg kører alle mine billeder gennem Photoshop, korigerer farve, skarphed,
tilskæring, størrelse osv osv. Jeg er nærmest chokeret over ligheden ml de
billeder jeg har modtaget fra Pixum og de billeder jeg ser på min skærm...
de er faktisk 100% identiske, så jeg synes i den grad man har kontrol over
resultatet ved at bruge Pixum.
mvh MIchael

Fra : J@N

Dato : 19-03-03 09:26

"Martin Gleit" <marting*nospam*@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> til gengæld er de dårlige....tjek pixum.com. de billigeste og de bedste
hvad
> kval angår

Jeg har gode erfaringer med Merlin, de seks gange jeg har brugt dem har
været med stor tilfredshed (upåklagelig billedkvalitet). Fordel ved danske
fremfor udenlandske firmaer er at du kan upload'e i butikken.

Jan

Fra : Poul Krogh

Dato : 18-03-03 21:44

Hej. Jeg har haft meget held med at benytte japanphoto (
http://www.japanphoto.dk/default.asp?file=/asp/nyheder_vis.asp?PK_Page=26&PK
_Menu=229 )
Syntes de er rimelige med prisen. Afhente dem ved nærmeste
japanphoto-forhandler (mener også de kan sende men er ikke sikker).

I den butik jeg benytter (MP Bruns gade i århus) er der ingen opstartsgebyr.
Så det er lige dyrt/billigt per billede, ligegyldigt hvor mange der
fremkaldes.

De har et uploadprogram på deres hjemmeside, hvor billederne uploades ! Og
derefter kommer en mail med bekræftigelse på at de har modtaget billederne.
Senere kommer en mail men afhændningsdato på.

Mener de bruger tyske fremkaldere til det (kan ik huske om det står på deres
side, eller om det bare er noget jeg har hørt). ved ik om det er godt eller
skidt.

Men summa sumarum er at jeg er meget tilfreds, både med farverne og
skarpheden og servicen.

Held og lykke

Fra : KNL DtP

Dato : 18-03-03 22:15

"René Hansen" <_lukather@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Med håb om hjælp

Jeg har prøvet en del forretninger igennem tiden, men jeg har holdt fast i Struer
Foto og JapanPhoto. Begge leverer kvalitetsprint i 20 x 30 cm til gode priser.

Når det er første gang du skal ha' lavet kopier af dine digitale billeder, vil jeg
foreslå at du sender et par stykker til en af de nævnte butikker i tråden. Se om
kvaliteten lever op til dine forventninger og tjeck hvordan skærm og print passer.

.... når du nu er ved det, så skal du næsten lige ta' og få smidt et billede op 20 x
30 cm :)

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Morten Grouleff

Dato : 19-03-03 17:38

"René Hansen" <_lukather@get2net.dk> writes:

> [...]
> papir.... Hvem kan i anbefale. Jeg er sikker på det ikke er første gang
> nogen spørger her så undskyld for ulejligheden.

Jeg vil anbefale Mimosa på Storetorv i Århus. De laver god kvalitet og
for tiden er det på tilbud til 1 kr/stk samt 25 i opstart.

Mvh.
--
Morten Grouleff.

Fra : René Hansen

Dato : 20-03-03 12:31

Hej Alle

Tusind tak for de mange indlæg. Der er noget at vælge imellem jeg vil straks
gå igang

Fra : emj

Dato : 20-03-03 16:14

On Thu, 20 Mar 2003 12:31:28 +0100, "René Hansen"
<_lukather@get2net.dk> wrote:

>Tusind tak for de mange indlæg. Der er noget at vælge imellem jeg vil straks
>gå igang

Hvis du ikke synes, at du har fået noget svar, så kan det skyldes, at
vi har svaret på samme spørgsmål hundredvis af gange før, hvilket du
ville vide, hvis du havde kikket blot en smule tilbage i denne
newsgruppe.

Hilsen emj