MS Windows
briani 27239
Problem med adgangskode i Win2000
Fra : John

Dato : 18-03-03 16:44

Problem med adgangskode i Win2000

Jeg har to computere, en med Windows 2000 og en med Windows Me.

Nu vil jeg kopiere nogle filer mellem de to computere via net-kort.

Jeg vælger "Deling" på hardisken på Win2000 maskinen, de8t går fint.

Så skal jeg have adgang på WinMe maskinen til Win2000, jeg skriver
\\computernavnet\c, det går jo fint, men lige inden tilsluttningen fuldføres
beder maskinen om en "Adgangskode".

Jeg har ikke angivet nogen adgangskode noglesteder på Win2000 maskinen -
mener jeg i hvert fald.. Og jeg aner ikke hvad koden er.

Så jeg spørger jer, Hvor i Windows 2000 sletter/resetter jeg koderne.

MVH

John

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-03-03 17:25

John wrote:
> Problem med adgangskode i Win2000

Din ME maskines brugernavn skal oprettes som bruger
på Win2000 maskinen med den adgangskode der evt
bruges.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : John

Dato : 18-03-03 19:27

> Din ME maskines brugernavn skal oprettes som bruger
> på Win2000 maskinen med den adgangskode der evt
> bruges.

Hvordan laver jeg det, og hvor finder jeg brugernavnet Me-maskinen har.

BTW. Der er ingen problemer den anden vej. altså Win2000 får adgang til
Me-maskinen øjeblikkeligt når jeg har delt hardisken på Me. Og uden at
oprette nogen brugerkonto.

MVH
John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-03-03 21:35

In dk.edb.system.ms-windows, John <Palleba@palleba.dk> says...
> Hvordan laver jeg det, og hvor finder jeg brugernavnet Me-maskinen har.

Du skal bruge det brugernavn som man har på ME-maskinen.

> Me-maskinen øjeblikkeligt når jeg har delt hardisken på Me. Og uden at
> oprette nogen brugerkonto.

Forskellen ligger i at 2000 er et seriøst NET-OS, det er ME ikke.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-03-03 22:23

John wrote:

> Hvordan laver jeg det, og hvor finder jeg brugernavnet
> Me-maskinen har.

Den nemmeste måde er nok at åbne "Start" og tryk "Log af",
her kan du logge brugeren af og derved se brugernavnet.

Den anden måde er at gå ind i kontrolpanel og finde
"Brugere" eller lignende (kender ikke det rigtige navn),
derinde kan du sikkert også lave en adgangskode.

Den tredje måde er (ved ikke om denne findes i ME) at
højreklikke på "Denne computer" og vælge "Administrér",
dernæst vælges Brugere (eller lignende) og herinde kan
der også oprettes, fjernes eller redigeres brugere.

Det er vigtigt at ME brugere også har en adgangskode,
denne skal naturligvis også indtastes på 2000 maskinen.

> BTW. Der er ingen problemer den anden vej.

Nej, det er normalt.

Fra : John

Dato : 22-03-03 05:06

Hej igen !

Tak til alle, nu virker det hos mig.
Først oprettede jeg en bruger der hed "Standard", men den ville ikke. Så gik
jeg over i ME igen at der stod "standard" altså med lille S, så nu prøvede
jeg at ændre navnet til "standard", og så var der hul igennem med det samme.
:)

MVH
John

Fra : Frits

Dato : 21-03-03 01:46

> [...]
> mener jeg i hvert fald.. Og jeg aner ikke hvad koden er.
>

> Så jeg spørger jer, Hvor i Windows 2000 sletter/resetter jeg koderne.

Gå ind i computeradministration via start og vælg brugere. Du skal aktivere
kontoen "gæst"
så skulle det virke.
Mvh Frits

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-03-03 17:55

In dk.edb.system.ms-windows, Frits <frits_edb@hotmail.com> says...
> Gå ind i computeradministration via start og vælg brugere. Du skal aktivere
> kontoen "gæst"
> så skulle det virke.

Man skal stadig logge på W2k-maskinen som "guest"...

Fra : Frits

Dato : 22-03-03 18:08

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.system.ms-windows, Frits <frits_edb@hotmail.com> says...
>
> Man skal stadig logge på W2k-maskinen som "guest"...

Behøvs ikk!
mvh Frits