Links
Fra : John Vedsegaard

Dato : 18-03-03 15:29

Findes der en smart måde at ændre links i en masse filer, således at jeg
ikke anvender æøå.
Gerne en batch metode.
Jeg har ca. 3000 links der skal ændres, det kommer til at tage MEGET lang
tid manuelt.
Årsagen er at visse linux opsætninger ikke kan lide links med æøå.
Henvisning til hjemmeside kan ikke gives, da det er til en offline cdrom.

John

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-03 18:13

"John Vedsegaard" <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> wrote in message
> [...]
> Gerne en batch metode.
> Jeg har ca. 3000 links der skal ændres, det kommer til at tage MEGET lang

de fleste tekst editorer kan "search and replace". Var det noget?

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : John Vedsegaard

Dato : 18-03-03 18:17

"Christian M. Nielsen" <christian(AT)cmnielsen(DOT)dk> skrev i en meddelelse

> de fleste tekst editorer kan "search and replace". Var det noget?

Nej desværre ikke, jeg har brug for noget som kan ændre i 600 filer på én
gang.

John

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 18-03-03 18:31

John Vedsegaard wrote:
> [...]
> meddelelse news:3e775384$0$4374$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Nej desværre ikke, jeg har brug for noget som kan ændre i 600 filer

ved ikke om den kan rette ui 600 filer, men de retter i dem som er åbnet:
navnet er notetab virker fint i demoen

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 18-03-03 18:34

Soeren Nielsen wrote:

> ved ikke om den kan rette i 600 filer, men de retter i dem som er
> åbnet: navnet er notetab virker fint i demoen

glemte lige:
kan åbne mange filer samtidig fra programmet.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-03 18:27

> [...]
> lang

> Nej desværre ikke, jeg har brug for noget som kan ændre i 600 filer på én

ok, så kan jeg anbefale Homesite fra Macromedia. Det er en alle tiders
editor til programmering og den kan desuden erstatte tekst i filer der
ligger i en specificeret mappe.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 19-03-03 14:09

> jeg

> ok, så kan jeg anbefale Homesite fra Macromedia. Det er en alle tiders
> editor til programmering og den kan desuden erstatte tekst i filer der
> ligger i en specificeret mappe.

Tak for det, det virkede fint og tog kun 3 timer.

John Vedsegaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-03-03 18:25

John Vedsegaard skrev:

> Nej desværre ikke, jeg har brug for noget som kan ændre i 600
> filer på én gang.

Gode editorer (tm) kan også klare den slags. Jeg kan anbefale
Homesite fra Macromedia. Prøveversion kan formentlig stadig hentes
fra hjemmesiden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-03-03 19:04

"Christian M. Nielsen" <christian(AT)cmnielsen(DOT)dk> skrev :

> de fleste tekst editorer kan "search and replace". Var det noget?

Men vil jo tage alle andre æøå med, der i dokumentet og ikke kun
på links.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-03-03 00:02

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Men vil jo tage alle andre æøå med, der i dokumentet og ikke
> kun på links.

En God Editor (tm) kan lave søg og erstat med regulære udtryk - og
dermed fx kun erstatte inden i a-elementer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-03-03 18:13

Du kan finde masser af Search&Replace utilitier på diverse shareware
sites såsom tucows.

On Tue, 18 Mar 2003 15:28:42 +0100, "John Vedsegaard"