Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batterier og garanti
Fra : Streetteam

Dato : 18-03-03 14:03

Hej

Hvis man bruger uorginale genopladelige batterier og der sker noget gælder
garantien vel ikke ?

Har nogen oplevet problemer med uorginale genopladelige batterier ?

Mvh Per

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-03-03 16:45

"Streetteam" <Per@streetteam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvis man bruger uorginale genopladelige batterier og der sker noget gælder
> garantien vel ikke ?

Det kommer vist an på hvilken producent kameraet har, samt hvilke batterier
der er brugt. Du må specificere spørgsmålet lidt bedre.

> Har nogen oplevet problemer med uorginale genopladelige batterier ?

Niks. Bruger 4styk AA panasonic 2000mAh batterier. Det er forresten nogle
super batterier, jeg har med mit olympus c-4000 taget over 350 billeder, og
de er ikke flade endnu!

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Børge Larsen

Dato : 18-03-03 17:08

Hvad siger garantibetingelserne???

Fra : Morten

Dato : 18-03-03 18:46

> Hvis man bruger uorginale genopladelige batterier og der sker noget gælder
> garantien vel ikke ?

Jeg tror det er mest generelle er at hvis kameraet bruger proprietært
batteri, så gælder garantien ikke (men hvordan skal man kunne kontrollere
det?) Bruger kameraet derimod en gængs størrelse som f.eks. AA gælder
garantien stadig selvom batterierne ikke specifikt er anbefalet af
producenter.

Har dog tænkt mig at købe et uoriginalt til mit Canon S50.

> Har nogen oplevet problemer med uorginale genopladelige batterier ?

No.

Mvh
Morten

Fra : Kent

Dato : 18-03-03 22:25

> [...]
> garantien vel ikke ?
>
> Har nogen oplevet problemer med uorginale genopladelige batterier ?

Jeg skrev til Canon Danmark for et par dage siden for netop
at få opklaret, om garantien dækker, hvis man bruger uoriginale
batterier i Canons kameraer. Canons Service Chef gav bl.a.
svar på dette.

Jeg bringer hele korrespondancen her. Når I har læst det hele,
forstår i nok sammenhængen

Hej Kent,
Hermed svaret fra vores Service chef - se venligst korrespondance forneden.

Med venlig hilsen / Best regards
Canon Danmark A/S
John Hudson
Product Manager, Consumer Imaging