Hvor finder jeg et tidligere indlaeg om Bo~
Fra : Kim Melchior

Dato : 18-03-03 11:59

Jeg lagde et indlaeg ind her i gruppen i slutningen af december med en
foresporgsel. Jeg mender at der var et svar paa foresporgslen. Da jeg
gik ind paa Google, hvilket er den eneste maade jeg kender til at soge
gamle indlaeg fandt jeg kun min egen foresporgsel. Svaret paa min
foresporgsel var ikke lagt ind i Google, saa hvordan vil jeg vaere i
stand til at finde det svar igen?

Her er mit originale sporgsmaal:

Er der nogen der kender noget til Fredrik Carstensen, der var
borstebinder i Fredericia omkring 1907.

Borstebinder Fredrik Carstensen fra Fredericia var, ifolge
alimentations protokollen fundet paa Landsarkivet i Viborg, udlagt til
at vaere fader til et uaegte barn, Vilhelm Andreas Brodersen, fodt 14
juli 1907 i paa Fodselsstiftelsen i Kobenhavn. Oplysningerne om
fodslen og daaben var medtaget i Trinitatis Kirkebog, Fredericia, vel
sagtens fordi moderen opholdt sig i Fredericia paa 10 maanedersdagen
for fodselen. Faderens navn er ikke angivet i kirkebogen.

Vilhelm var min morfars halvbroder, og jeg soger alle oplysninger om
Fredrik saasom fodsel, vielse og dod, og hvis der eventuelt findes et
billede af ham, saa er jeg ogsaa meget intereseret i at faa en kopi.

Paa forhaand tak

Kim Melchior

Fra : LisBJensen

Dato : 18-03-03 13:50

Hej Kim.
I menuen brugerservice i venstre side kan du vælge at se din hsitorik.

Lis

--------

http://www.kandu.dk/

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 18-03-03 14:54

"Kim Melchior" <scangen@netutah.com> skrev i en meddelelse

Lis fortæller om en brugerservice - den kan jeg ikke finde, men det er måske
fordi jeg ikke benytter google til nyhedsgrupper.

Men en google-søgning i grupper med:

group:*.genealogi author:Kim author:Melchior

- bringer alle 62 tråde frem til gennemsyn.

Noget andet er, at det næppe generelt kan forventes at finde
personoplysninger på nettet der er yngre end 1891. Selv om de findes, er
de endnu i så begrænset omfang, at man skal være heldig for at finde netop
de man søger blandt den almene befolkning.

Udviklingen får nok mulighederne på nettet til at vokse, men indtil der er
en rimelige datamængde er det sikreste nok foreløbig direkte at opsøge
arkivernes informationer i den form de måtte foreligge.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk

Fra : Bent Fleron

Dato : 18-03-03 16:31

Poul Erik Jensen wrote:

> Lis fortæller om en brugerservice - den kan jeg ikke finde, men det
> er måske fordi jeg ikke benytter google til nyhedsgrupper.

Historikken fremkommer ved at markere gruppen, dernæst går op under
'Rediger' og trykke på 'Søg efter' og klikke på 'Meddelelse...' i det
nye popupvindue (OE 6,0). I dette popupbillede indtaster du dit navn, i
dette tilfælde Kim Melchior i feltet 'Fra' og du vil få alle dine egne
indlæg sendt siden 18-12-02 (så vidt jeg husker).
Jeg har gjort det for dig og der var intet svar på dit indlæg
"Borstenbinder Fredrik Carstensen ...) sendt 26-12-2002 00:08.
Derimod er der yderligere et indlæg på et indlæg du sendte umiddelbart
efter.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : LisBJensen

Dato : 18-03-03 18:02

"Bent Fleron" skrev d. 18-03-03 16:31 dette indlæg :

> [...]
> "Borstenbinder Fredrik Carstensen ...) sendt 26-12-2002 00:08.
> Derimod er der yderligere et indlæg på et indlæg du sendte umiddelbart

Hej Alle.
I menuen på kandu.dk har vi da ikke allesamen en menu i venstre side af
skærmen? Indeholdende Brugerservice, hvor man kan vælge
Kom godt i gang
Din profil
Din historik
Dine abonneringer
Afmeld nyhedsbrev
Logud
Kodeord/E-mail
Pointsystemet
Fortæl en ven
Seneste 25
Statistik
Kontakt kandu.dk
Og næste punkt Emner hvor man igen kan vælge:
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Skriv Nyhedsbrev
Abonnere
osv.
Det var her jeg ved man kan vælge "Din historik". Herunder kommer alt
havd man har foretaget sig på KANDU, vedr. indlæg.

Lis Jensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Bent Fleron

Dato : 19-03-03 00:18

LisBJensen wrote:
> [...]

<KLIP>

> [...]
> Det var her jeg ved man kan vælge "Din historik". Herunder kommer alt
> havd man har foretaget sig på KANDU, vedr. indlæg.

Javel, - så misforstod jeg dit indlæg
Jeg er faktisk ikke klar over hvor mange her i gruppen der benytter
kandu.dk, men jeg tror ikke det er ret mange. Jeg har selv rigeligt at
se til med blot at styre min økonomi, så hvis jeg nu også skulle holde
øje med underlige pointsystemer, så ville der komme røde bundtal to
forskellige steder ;-(
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 19-03-03 00:31

"Bent Fleron" <bent@fleron.dk> skrev i en meddelelse

> Historikken fremkommer ved ....
Hm... det er vel kuns det der ligger på serveren - eller på egen disk - og
det går jo ikke altid så langt tibage

Lis forklare jo også det er en funktion hos "Kandu" - og den har man jo ikke
når man som - gudskelov flertallet - ikke benytter "Kandu" til kommunikation
på Usenet.

Fra : Bent Fleron

Dato : 19-03-03 00:56

Poul Erik Jensen wrote:

> Hm... det er vel kuns det der ligger på serveren - eller på egen disk
> - og det går jo ikke altid så langt tibage

Som jeg netop har skrevet så misforstod jeg emnet

> Lis forklare jo også det er en funktion hos "Kandu" - og den har man
> jo ikke når man som - gudskelov flertallet - ikke benytter "Kandu"
> til kommunikation på Usenet.

Godt det samme. Jeg ville alligevel ikke kunne finde ud af det )
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : LisBJensen

Dato : 19-03-03 22:55

"Bent Fleron" skrev d. 19-03-03 00:56 dette indlæg :

> Som jeg netop har skrevet så misforstod jeg emnet

> Godt det samme. Jeg ville alligevel ikke kunne finde ud af det )
> --
> Med venlig hilsen Bent Fleron

Hovedsagen er vel egentlig om Kim forstod det, da det var ham der
spurgte.

Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 20-03-03 02:42

"LisBJensen" <LisBJensen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Hovedsagen er vel egentlig om Kim forstod det, da det
> var ham der spurgte.

Det har du naturligvis ret i - men fordi KANDU krydsposter Usenet .... nej,
jeg ville rode mig ud i noget vrøvl, for jeg ved slet ikke hvordan det går
til at KANDU snylter på Usenetgrupperne - men et eller andet går der galt i
denne forbindelse. Det er f.eks. (har jeg oplevet) ikke muligt at besvare
KANDU-indlæg direkte, som man i visse tilfælde bør vælge at gøre.

At bruge KANDU er for mig at se at gå over åen efter vand - så det må jo
være de(n) indbyggede konkurrence der lokker til brugen, for ellers er der
da ikke nogen fordel i forbindelse med usenet?