Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Lensmate igen igen igen
Fra : ha

Dato : 18-03-03 10:58

Det har jævnligt været oppe i gruppen om anskaffelse
af f.eks. Lensmate og filtre fra US mht. told m.v.
Jeg har nu fået leveret:
1 champagne adapter, 1 Hoya UV filter, 1 Hoya linear
polarizer og 1 lens cap.
Samlet pris inkl. forsendelse $ 70,80
Alt købt hos Lensmate.
Udover prisen blev der - da pakken ankom til DK -
opkrævet moms på kr. 177,00. Der var ingen told.
Jeg betalte via PayPall, dette fungerer fint.

Bare til orientering.

mvh
ha

Fra : Leif Jensen

Dato : 18-03-03 15:57

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om dine erfarringer med polarizer
filtret - om det
har den samme gode effekt som når man bruger det på et alm. spejlrefleks
kamera.

Mvh
Leif Jensen

Fra : ha

Dato : 18-03-03 16:08

> Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om dine erfarringer med
> polarizer filtret - om det
> har den samme gode effekt som når man bruger det på et alm.
> spejlrefleks kamera.

Hej Leif, det kan jeg desværre ikke hjælpe med, for jeg har ingen
erfaring med spejlrefleks-kamera, og filteret har jeg jeg endnu ikke
haft i brug. Jeg købte det bare fordi jeg alligevel skulle have fat i
noget ovre fra det store land, da jeg derved kunne spare porto
ved at få det hele i een pakke.

mvh
ha

Fra : Thomas Christensen

Dato : 21-03-03 12:14

"Leif Jensen" <leif@FJERNESadvicecom.dk> wrote in message
> [...]
> filtret - om det
> har den samme gode effekt som når man bruger det på et alm. spejlrefleks

Jeg har et pol filter til min G2'er (monteret på Lensmate) som jeg anvender
flittigt
Det fungerer fint. Det kan dog til tider være vanskeligt at vurdere effekten
på LCD skærmen.
Her er det selvfølgelig meget nemmere når det anvendes på et spejlrefleks.

Effekten er ganske den samme som ved "normal" analog fortografering

mvh

Thomas