Hvilken CPU kan jeg opgradere til?
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-03-03 10:05

Hej

Jeg har en Compaq Presario 7588 som er bestykket med en PIII 550MHz Socket
370 som jeg ønsker at opgradere til noget hurtigere

Kører den 100 eller 133MHz FSB?

Her er to scenarier jeg kan se for mig
Jeg køber en Celeron 1400MHz Tualatin In-A-Box 100MHz FSB til 500kr
Jeg køber en Pentium III EB 1200MHz In-a-Box 133MHz FSB til 1000Kr

Vil det virke? Hvad er smartest? Skal jeg ud på brugt markedet?

Hvor hurtig er en Celeron i forhold til en PIIÍ sådan ca.?
Er der nogen der har en brugt CPU i måske vil sælge jeg kan bruge?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : jk

Dato : 18-03-03 12:53

On Tue, 18 Mar 2003 10:05:23 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
<news@abl1926.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har en Compaq Presario 7588 som er bestykket med en PIII 550MHz Socket
>370 som jeg ønsker at opgradere til noget hurtigere
>
>Kører den 100 eller 133MHz FSB?

går 133 op i 550 ? (med hel eller halv).

nej vel, så kører den fsb 100, 5.5 x 100.

>Her er to scenarier jeg kan se for mig
>Jeg køber en Celeron 1400MHz Tualatin In-A-Box 100MHz FSB til 500kr

tualatin kan du ihvertfald ikke køre med !! det er fcpga2 socket 370,
og ikke fcpga socket 370.

Det er ikke sikkert at dit bundkort overhovedet kan tage coppermine
heller.

Du skal bruge en bedre specifikation end 7588:

http://h71025.www7.hp.com/support/parts/hwlookup.asp

>Jeg køber en Pentium III EB 1200MHz In-a-Box 133MHz FSB til 1000Kr

Det er nok en ide, hvis dit bundkort understøtter fsb 133 og du har
133 MHz ram.

http://support.tandy.com/support_computer/doc58/58446.htm

mvh

John

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 18-03-03 19:19

jk wrote:
> tualatin kan du ihvertfald ikke køre med !! det er fcpga2 socket 370,
> og ikke fcpga socket 370.

Måske, måske ikke. Hvis motherboardet har et Intel BX440 chipsæt så kan
der laves til tilpasninger og så burde en Celeron 1400 være en klar
mulighed, hvis ikke vil du nok opnå bedre resultater pr. krone med et
billigt motherboard og en billig AMD processor fremfor at købe PIII.

Mvh

Bruno