MS Windows
briani 27239
Afvikling af Dos-program på WinXP pro i lo~
Fra : Jens U. K.

Dato : 18-03-03 09:54

Kan nogen venligst komme med gode ideer til at løse følgende problem:

Jeg har en nyopsat IBM bærbar med XP pro (A).
Jeg har en ældre installation af XP pro på en stationær (B).
Begge er sat op til at når jeg logger på NT40-domænet X med brugeren Yn,
så bliver Yn medlem af gruppen administratorer på pc'en.
Alle programmer (jeg har prøvet) kan nu startes og kører fint på både A og
B. På nær et program... DSISYS (ver. 2.8e).
DSISYS kan afvikles fint på B men ikke på den nye A. På A kan man nogen
gange til nød nå at se et glimt af DSISYS' skærmbillede, men det
forsvinder i samme millilsekund.
DSISYS er et dos program som ligger på et netværksshare. Programmet
startes på en klient ved at mappe sharet til et drevbogstav og herefter
køre programmet ved at dobbeltklikke på ikonet som normalt.
Så vidt jeg ved prøver DSISYS ikke at få lokal diskadgang eller lignende
og der burde derfor ikke være nogen sikkerhedsmæssig blokering i XP-os'et
sopm gør at det ikke kan afvikles på A.
Der udover husker jeg ikke at jeg har gjort noget specielt for at få B til
at virke.

Der er ikke umiddelbart noget at se i nogen eventlogs, eller DSISYS' egen
sparsomme log, så gode råd modtages med kyshånd om andre værktøjer jeg kan
fejlsøge med... jeg er ved at have set mig lidt blind på problemet
efterhånden tror jeg.

/Jens Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-03 14:56

> DSISYS kan afvikles fint på B men ikke på den nye A. På A kan man nogen
> gange til nød nå at se et glimt af DSISYS' skærmbillede, men det
> forsvinder i samme millilsekund.

Prøv at starte den i et "DOS-vindue" og se hvad den skriver til dig.

Fra : Jens U. K.

Dato : 18-03-03 15:13

"AYS" <ays(a)poweravs.com> wrote in message

> Prøv at starte den i et "DOS-vindue" og se hvad den skriver til dig.

Er prøvet.
1. Åbner et cmd-vindue
2. afvikler DSISYS.exe
3. cmd-vindue lukker automatisk

Ovenstående er også afprøvet med command.com-vindue

/Jens Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-03 15:22

> [...]
> 2. afvikler DSISYS.exe
> 3. cmd-vindue lukker automatisk
>
> Ovenstående er også afprøvet med command.com-vindue

øv
Forsøg igen og giv startkommandoen flg. parameter >> c:\dsioutput.txt
og tjek så hvad der står i c:\dsioutput.txt efter afslutningen

Fra : Jens U. K.

Dato : 18-03-03 15:38

> øv
> Forsøg igen og giv startkommandoen flg. parameter >> c:\dsioutput.txt
> og tjek så hvad der står i c:\dsioutput.txt efter afslutningen

Er prøvet:
1. Åbner et cmd-vindue
2 Afvikler program>>output.txt
3. Der står intet i filen
4. Ovenstående tre punkter afprøvet på en pc hvor det virker, står der
noget versionsinfo i filen.

Ekstra info: Når dsisys afvikles i command.com-vindue så lukkes vinduet
automatisk. Når det afvikles i cmd-vindue, forbliver vinduet åbent.

/Jens Ulrik

Fra : Jens U. K.

Dato : 18-03-03 15:40

"AYS" <ays(a)poweravs.com> wrote in message

Jeg kan nu huske at det er versionsinfo man en gang i mellem kan nå at se
i "millisekundet". Dog har jeg ikke set dette glimt siden i går...

/Jens Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-03 15:58

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse
> "AYS" <ays(a)poweravs.com> wrote in message

> Jeg kan nu huske at det er versionsinfo man en gang i mellem kan nå at se
> i "millisekundet". Dog har jeg ikke set dette glimt siden i går...

Jeg er svært bange for at jeg er løbet tør for ideer.

Fra : Jens U. K.

Dato : 18-03-03 16:06

"AYS" <ays(a)poweravs.com> wrote in message

> "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er svært bange for at jeg er løbet tør for ideer.

Tak for din indsats...

Er der nogen andre der har ideer, så tøv ikke med at skrive.

/Jens Ulrik

Fra : Gevaldi

Dato : 19-03-03 06:52

Jens U. K. skrev:

> Er der nogen andre der har ideer, så tøv ikke med at skrive.

Mon ikke du kan få rigtig kvalificeret hjælp her:

DSI DATA A/S
Kokkedal Industripark 2
2980 Kokkedal
Tlf. +45 4918 4918
Fax. +45 4918 4944
info@dsidata.dk
salg@dsidata.dk

--
/Gevaldi
Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Jens U. K.

Dato : 19-03-03 09:29

"Gevaldi" <georg_valdi369@hotmail.com> wrote in message

> Mon ikke du kan få rigtig kvalificeret hjælp her:
>
> DSI DATA A/S
> Kokkedal Industripark 2
> 2980 Kokkedal
> Tlf. +45 4918 4918
> Fax. +45 4918 4944
> info@dsidata.dk
> salg@dsidata.dk

Det skulle man jo tro, men de par gange jeg har været i kontakt med dem
før i tiden, har været skuffende oplevelser.

/Jens Ulrik

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 18-03-03 16:52

> [...]
> sparsomme log, så gode råd modtages med kyshånd om andre værktøjer jeg kan
> fejlsøge med... jeg er ved at have set mig lidt blind på problemet

Har du prøvet at højreklikke og vælge "Egenskaber"?

Der kan du gå ind i "Program" og fjerne hakket i "Luk ved afslutning", så
skulle vinduet gerne blive stående.

Det er også en god idé at gå ind i "Kompatibilitet".
Her kan du vælge at køre det som f.eks. Win 95-program.

Dér kan du også vælge forskellige skærmindstillinger, og se om det hjælper.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jens U. K.

Dato : 19-03-03 09:33

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> wrote in message
> [...]

> skulle vinduet gerne blive stående.
>
> Det er også en god idé at gå ind i "Kompatibilitet".
> Her kan du vælge at køre det som f.eks. Win 95-program.

Tak for inputtet, men jeg har prøvet alt sammen.

> Dér kan du også vælge forskellige skærmindstillinger, og se om det
hjælper.

Det har jeg dog ikke prøvet... men der plejer ikke at være nogen problemer
med at køre i vindue eller fuldskærm.

/Jens Ulrik

Fra : Jens U. K.

Dato : 19-03-03 12:19

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message
> Kan nogen venligst komme med gode ideer til at løse følgende problem:
>
> Jeg har en nyopsat IBM bærbar med XP pro (A).

Denne nye IBM (T30), har en indbygget "IBM Security Chip" som var slået
til i BIOS. Ved at slå den fra startede DSISYS op uden problemer. Ved at
slå den til igen startede DSISYS ikke op!

/Jens Ulrik

PS: Jeg tror liiiiige jeg skal have kigget lidt i dokumentationen til den
chip...