Hjælp til fødslel
Fra : Kurt Nielsen

Dato : 18-03-03 08:15

Hej i NG.
Jeg har lagt en fil i dk.binaer.historie, som jeg gerne vil have noget hjælp
til.
Filen hedder fødsel. Er der nogen, der kan fortælle, hvad der står ved
første
fødsel i Ørsted 1709.
Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Kaj Ahlburg

Dato : 18-03-03 09:54

On Tue, 18 Mar 2003 08:14:41 +0100, "Kurt Nielsen" <kurt@tv.dk> wrote:

> [...]
>til.
>Filen hedder fødsel. Er der nogen, der kan fortælle, hvad der står ved

Såvidt jeg kan se, er der ingen fødsler.
Først er der en absolution / offentlig skrifte og derpå en trolovelse.

Med venlig hilsen
Kaj Ahlburg i Ry

Fra : Kaj Ahlburg

Dato : 18-03-03 09:59

On Tue, 18 Mar 2003 09:53:54 +0100, Kaj Ahlburg
<kahlburg@post5.tele.dk> wrote:

>Såvidt jeg kan se, er der ingen fødsler.
>Først er der en absolution / offentlig skrifte og derpå en trolovelse.

Ups. Det var to forlovelser. Altså ingen Absolution - eller fødsel for
den sags skyld.

Med venlig hilsen
Kaj Ahlburg i Ry

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 18-03-03 10:11

Kurt Nielsen <kurt@tv.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b56h60$1ai1$1@news.cybercity.dk...
> [...]
hjælp
> til.
> Filen hedder fødsel. Er der nogen, der kan fortælle, hvad der står ved

Ups.
Det må i undskylde. Det er selvfølgelig den første trolovelse med Jens
Rasmussen.
Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Kaj Ahlburg

Dato : 18-03-03 10:40

On Tue, 18 Mar 2003 10:10:40 +0100, "Kurt Nielsen" <kurt@tv.dk> wrote:

>Det må i undskylde. Det er selvfølgelig den første trolovelse med Jens
>Rasmussen.

Jeg er ikke vild med din kopi, som mangler venstre side og er meget
svag i detaljerne, men her er hvad jeg kunne vride ud af den:

?? Søndag I?? Faste Throlovet Jens Rasmus i?? ??gelgaarden og Jens
Nielsen Schuldt?? Pige?? Karen Christensdatter af Hellemskoug??

Hilsen Kaj Ahlburg i Ry

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 18-03-03 11:08

Kaj Ahlburg <kahlburg@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:f5qd7vg2f2cit2qhpnoqf00jkibchtorbr@4ax.com...

> [...]
>
> ?? Søndag I?? Faste Throlovet Jens Rasmus i?? ??gelgaarden og Jens
> Nielsen Schuldt?? Pige?? Karen Christensdatter af Hellemskoug??

Hej.
Desværre mangler venstre side også i kirkebogen. Pigen er fra Hollandsbjerg.
Mvh. Kurt Nielsen