MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
System gendannelse
Fra : Jegvan Durhuus

Dato : 18-03-03 00:54

Hej med jer

Jeg kan ikke oprette et systemgendannelses tidspunkt, når jeg prøver siger
den at der ikke er muligt og at jeg skal genstarte pc´en og prøve igen. Det
hjælper bare ikke noget, samme besked dukker op igen. Er der nogen der har
en anelse om hvorfor den ikke vil?

Jeg kan oplyse at jeg har en WD HD på 80 gb delt op i 3 drev, C på 10 gb med
Win XP og andre MS programmer, D også på 10 gb med alle øvrige programmer og
E med resten af pladsen med diverse filer og dok. Ved siden af har jeg en
Back up HD på 10 gb.

På forhånd tak

Jegvan

Fra : Madsen

Dato : 18-03-03 01:13

Jegvan Durhuus skrev:

> [...]
> pc´en og prøve igen. Det hjælper bare ikke noget, samme besked
> dukker op igen. Er der nogen der har en anelse om hvorfor den ikke

Kører Systemgendannelse, eller hvad det nu hedder på dansk?
Kontrolpanel > System > Systemgendannelse (?).

Det kan også være at det er slået til, men at servicen ikke kører.
Jeg ved desværre heller ikke hvad servicen hedder på dansk, men på
engelsk hedder den System Restore Service.
<http://www.blackviper.com/WinXP/service411.htm#System Restore Service>

Du kommer ind i Services sller Tjenester på dansk ved at gå ned i
Start > Kør og skrive: services.msc. Servicen skal så helst være
startet for at fungere.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-03-03 01:21

Madsen skrev:

> <http://www.blackviper.com/WinXP/service411.htm#System Restore Service>

Det var vist et dårligt link jeg kom med der.
Prøv med: <http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm> og find
System Restore Service på listen hvis du vil læse mere om den. :)

Madsen.