Lidt af hvert
Fra : Jegvan Durhuus

Dato : 18-03-03 00:36

Hej med jer

Jeg har nogle problemer med at finde ud af nogle småting, håber at finde
hjælp her.

1. Hvordan ændre jeg standard opsætningen på normal dok i office pakken, jeg
håber på at der findes en metode, hvor det gøres et sted for alle
programmerne? (jeg har prøvet at gøre det i format - Styles and formatting,
eller i reveal formatting, men det gælder så kun for det åbne dok, og
forsvinder igen, når jeg lukker ned).
2. Er det ikke muligt at lave punktopsætning med tal i Excel? (altså 1,2,3
....... under hinanden).
3. Jeg får nogle irriterende pop op (jeg har pop op stopper program)
meddelser fra messenger, hvordan undgår jeg dem? (de dukker også op når
messenger er lukket! Jeg har mistanke om at de popper op sammen med
reminders kan det passe?)
4. Jeg har svært ved at finde ud af Access (specielt relationer), er der
nogen som kan anbefale en godt, let forståelig og gratis kursus på nettet?

Jeg har Office XP på engelsk, med alle SP. Og Win XP.

På forhånd tak

Jegvan

Fra : Klostervej

Dato : 18-03-03 06:52

> [...]
formatting,
> eller i reveal formatting, men det gælder så kun for det åbne dok, og

Åbn normal.dot som skabelon - lav dine ændringer, gem og luk ned igen - SKAL
gemmes under samme navn og det samme sted. Mulighed for ændring af f.eks.
skrifttype i alle officepakkens programmer kender jeg ikke til!

> 2. Er det ikke muligt at lave punktopsætning med tal i Excel? (altså 1,2,3
> ...... under hinanden).

Det kan den måske nok automatisk - jeg har opfundet min egen måde fordi jeg
heller ikke kunne finde ud af det... skriv "1" i den første og i den næste
skriver du så cellenr. på den du skrev "1" i og siger "+1" - denne celle
kopieres så lige så langt ned, som man har behov for - så har du en
nummereret fortløbende liste. Resten kan jeg ikke hjælpe dig med...mvh
Dorthe

Fra : pre

Dato : 18-03-03 11:12

Det er klog taktik at "nøjes" med relaterede spørgsmål i et indlæg. Ellers
risikerer du at afvise de der måske kun kan svare på ét af spørgsmålene.

Mht. Normal.doc skal du se efter knapper med titlen Default. Det gælder i
Page Setup, Date and Time, Font, og Language. Til gengæld skal du sørge for
aldrig at miste/ødelægge filen. Derved dannes nemlig en ny med Word´s
standard. Samtidig må du tænke på at det er en Word.fil.

Med XP har du en mængde nye muligheder. Sæt dig ned og gennemgå dem for at
se hvad der er praktisk for dig - se specielt for mulighederne for at bruge
Excel i Word, og omvendt.

Gratis netkurser kan du nok skyde en lang pind efter. Specielt Access er et
krævende program som ikke lige glider på plads med det samme. Gå på
biblioteket og find en ny håndbog, den vil som regel være på Engelsk, og du
må nok vente i køen for at låne den. Du kunne måske ofre de ca. 3-400 dask
for et eget ekspl.
pre

mailto:perian&#64postkasse.net