MS Windows
briani 27239
Media player
Fra : sharky

Dato : 18-03-03 00:31

Hej,

Min Windows media player 9 kan godt åbne og vise internet siden, men ligeså
snart jeg forsøger at afspille noget som helst går den ned. Den lukker
simpelthen. Der står at den henter codecs, før den går ned.

Hvordan løser jeg problemet ? Jeg kører Windows XP og har forsøgt at
geninstallere.

Kan det evt. have noget med XP Service Pack 1 at gøre ?

På forhånd tak.

Fra : Madsen

Dato : 18-03-03 01:06

sharky skrev:

> [...]
> men ligeså snart jeg forsøger at afspille noget som helst går den
> ned. Den lukker simpelthen. Der står at den henter codecs, før den

Har du tidligere installeret nogle codecs-pakker af en art?
Jeg tænker på pakker som Nimo Codec Pack osv.

Laver Media Player en fejllog og hvis den gør, hvad står der så
i den? (Start > Kør: eventvwr.msc).

Madsen.

Fra : sharky

Dato : 18-03-03 02:59

> Har du tidligere installeret nogle codecs-pakker af en art?

Ja, Nimo, men det virkede før jeg geninstallerede.

> Laver Media Player en fejllog og hvis den gør, hvad står der så
> i den? (Start > Kør: eventvwr.msc).

Nej, den laver ingen fejl. Den lukker bare.

Fra : sharky

Dato : 18-03-03 03:04

> Har du tidligere installeret nogle codecs-pakker af en art?
> Jeg tænker på pakker som Nimo Codec Pack osv.

Jeg afinstallerede Nimo og så virker det, weird, så må jeg se om det virker
hvis jeg installerer igen, ford er er vel nogle codecs, som jeg skal bruge ?

Fra : Madsen

Dato : 18-03-03 03:15

sharky skrev:

> Ja, Nimo, men det virkede før jeg geninstallerede.

Jeg er ikke helt med.
Virkede Media Player 9 med Nimo Pack installeret før du installerede
SP1, eller?

Her på WinXP havde jeg nemlig ingen problemer med Nimo på den første
udgave af XP sammen med Media Player 8, men med SP1 gik Media Player
ned når Nimo var installeret. Da jeg afinstallerede Nimo kørte Media
Player igen. Nu bruger jeg i stedet DivX Total Pack på WinXP SP1 og
Media Player 9. Det kører uden problemer.

ACE Mega Codec Pack har også tidligere fået ros her i gruppen.
Læs evt. tråden: 'W Media Player 9.0, kan ikke afspille noget -
overhovedet!' fra d. 12/03. <news:b4np6j$qtb$1@news.cybercity.dk>.

Madsen.

Fra : sharky

Dato : 18-03-03 16:59

> Jeg er ikke helt med.
> Virkede Media Player 9 med Nimo Pack installeret før du installerede
> SP1, eller?

Jeg har geninstalleret det hele på ny. Det skrev jeg ikke, sorry.

> [...]
> Player igen. Nu bruger jeg i stedet DivX Total Pack på WinXP SP1 og
> Media Player 9. Det kører uden problemer.

Ja ok.

> ACE Mega Codec Pack har også tidligere fået ros her i gruppen.
> Læs evt. tråden: 'W Media Player 9.0, kan ikke afspille noget -
> overhovedet!' fra d. 12/03. <news:b4np6j$qtb$1@news.cybercity.dk>.

Den prøver jeg nu.

Har du så evt. også en ide om hvorfor winamp ikke accepterer når jeg klikker
på en radio station. den går over i winamp når jeg trykker, men den
overfører ikke noget ?

Fra : Madsen

Dato : 18-03-03 17:24

sharky skrev:

[ACE Mega Codec Pack]

> Den prøver jeg nu.

Ok. Meld gerne tilbage om den funger eller ej.

> Har du så evt. også en ide om hvorfor winamp ikke accepterer når
> jeg klikker på en radio station. den går over i winamp når jeg
> trykker, men den overfører ikke noget ?

Desværre. Jeg bruger ikke Winamp.

Madsen.

Fra : sharky

Dato : 18-03-03 17:44

> Ok. Meld gerne tilbage om den funger eller ej.

Den funker bra, som man siger her i sverige

Fra : sharky

Dato : 18-03-03 17:52

> Desværre. Jeg bruger ikke Winamp.

Winamp 2.81 full er løsningen. Winamp 3 sucks.

Fra : Madsen

Dato : 18-03-03 18:14

sharky skrev:

> Den funker bra, som man siger her i sverige

Okelydokely.

Madsen.