the ring
Fra : "Steen Brølling"

Dato : 17-03-03 23:14

Mojn'

Har lige været inde og se The Ring. Vil bare lige sige, at jeg synes det
er en ret fantastisk gyser, som holder samme chokstil hele vejen igennem
filmen, uden at afsløre ret meget.

Anbefalelsesværdig hvis man har et godt sundt velfungerende hjerte...

MVH Steen
--
http://www.broelling.dk (just a little something for the masses)
RedHat 8/Linux 2.4.18 - still think penguins are cute!??

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 18-03-03 12:48

"Steen Brølling" <strix@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.broelling.dk (just a little something for the masses)
> RedHat 8/Linux 2.4.18 - still think penguins are cute!??

Det er da en ok film, men når ikke den originale "Ringu" til sokkeholderne.
Gore Verbinski gør det udmærket, men mener stadigvæk, at han har instrueret
bedre film.
Hideo Nakata formår i den originale japanske film at holde spændingen på et
langt mere intenst plan.

Måske nogle kunne have interesse i at læse det litterære forlæg? Værket,
filmen er baseret på, er skrevet af Koji Suzuki, og må siges at have
elementer ingen af de to ovennævnte film formår at præsentere. Men sagen er
jo også den, at så snart et litterært værk omsættes i audiovisuel
fortolkning, er der ikke længere behov for den samme mænge fantasi, da man
gennem mediekonverteringen stifter bekendtskab med en andens idé, hvilket i
en hvis udstrækning kan være fantasiberøvende.

Robert......

Fra : Per

Dato : 18-03-03 13:03

> Det er da en ok film, men når ikke den originale "Ringu" til
sokkeholderne.

Jo det gør den faktisk.

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 18-03-03 13:09

"Per" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> sokkeholderne.
>
> Jo det gør den faktisk.

Jamen, det er da godt at du mener det, så har biografturen ikke været
forgæves.