FXP på Pro@ccess
Fra : Brian Schmidt

Dato : 19-03-01 15:58

Hej gruppe!

Jeg har et lille problem med at folk ikke kan FXP til min server.
Jeg ved at min server, ProFTPd 1.2.1 er sat korrekt op.

Hvad jeg dog har ladet mig fortælle er at FXP ikke er glad for NAT, hvad
jeg bare ikke forstår er at nogle andre linux venner jeg har ingen
problemer har med at folk FXPer til dem.

Grunden til at jeg ønsker at få det til at virke er at nogle af dem der
bruger min server ikke har lyst til at først downloade fra én server med
et 56k modem, og så uploade til min server med det samme 56k modem, så
de spurgte om jeg ikke kunne få FXP til at køre derpå.

Hvis det kræver en ny konfigurering af min Speedstream 5711 router, kan
I så ikke sige hvilke ting der skal ordnes for at det virker.

Mvh.

Brian Schmidt

Fra : Jakob V

Dato : 19-03-01 17:40

> [...]
>
> Hvis det kræver en ny konfigurering af min Speedstream 5711 router, kan
> I så ikke sige hvilke ting der skal ordnes for at det virker.

Jeg havde i lang tid det modsatte problem, jeg kunne ikke FXP mellem to
andre...Prøv at få dem til at brug 'Alternative FXP' Bare et tip.

Mvh. Jakob V

Fra : Kenneth Westergaard

Dato : 20-03-01 09:55

"Brian Schmidt" <b_schmidt@worldonline.spam> wrote in message
> Hej gruppe!
>
> Jeg har et lille problem med at folk ikke kan FXP til min server.
> Jeg ved at min server, ProFTPd 1.2.1 er sat korrekt op.

Hej Brian
Sørg for at de kører passive mode, og at serveren understøtter port
kommandoen.
Serv-U gør ihvertfald.
Hilsen Kenneth

Fra : Fog

Dato : 20-03-01 13:48

Hej Brian !

Du skal huske , hvis du ikke allerede har gjort det, at sætte denne linje
ind i din konfigurations fil på serveren (proftpd.conf)
Ellers virker FXP ikke ! Det er det eneste jeg kan se, der skulle være i
vejen !

AllowForeignAddress on

Mvh.
Michael