Den rigtige Star Wars på DVD Petition
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 17-03-03 22:16

http://www.originaltrilogy.com/

Skriv nu bare under, og kryds fingre.

Fra : Devast8or

Dato : 17-03-03 23:38

Thomas Mouritsen wrote:
> http://www.originaltrilogy.com/
>
> Skriv nu bare under, og kryds fingre.

Done. Den er sendt videre til en del af min ICQ liste :)

Så mangler vi bare resten af gruppen.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-03-03 23:44

On Mon, 17 Mar 2003 23:37:32 +0100, "Devast8or" <No@no.blowme> wrote:

>Done. Den er sendt videre til en del af min ICQ liste :)
>
>Så mangler vi bare resten af gruppen.

Been there, done that

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Thomas

Dato : 17-03-03 23:53

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
> [...]

Hmm... Jeg anser mig selv for at være en stor Star Wars fan.. Trods
min "unge" alder... Jeg er 23 år gammel. Og mit kendskab til SW,
involverer at jeg har set den originale trilogi i fjernsynet, og jeg har
købt
den på video... (Og set den mange gange) Derudover har jeg set de 3
"Special Edition" film i biografen, og jeg har også købt dem på video...
(Og set dem utallige gange) - Episode 1 og 2 er også begge set i
biografen, og begge er købt på DVD... (Og set en del gange derefter)...

Og tro mig.... Jeg vil være en af de første i køen, når først episode 4, 5
& 6 udkommer på DVD... Og her er så min mening...
George Lucas har nu chancen for at lave filmen som den SKULLE have
været... Hans intentioner for filmen, bliver nu endelig indfriet... Så
klart
at jeg er 100% for at DVD udgaverne af episode 4, 5 & 6 bliver special
edition udgaverne... Måske endda endnu mere udviddede (Som der går
rygter om at de bliver)

Filmene bliver jo på INGEN måde dårligere end de "originale"... De bliver
tværtimod bedre... Bare lidt anderledes... Men jeg kan ikke forstå at der
er nogen der har noget imod det... Jeg ser sg* frem til at få fat i de 3
film,
i nogen super-deluxe dobbelt-DVD udgaver... Bare min mening
selvfølgelig...

..Thomas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-03-03 00:36

"Thomas" <Thomas.Elbo@Privat.dk> writes:

> [...]
> film,
> i nogen super-deluxe dobbelt-DVD udgaver... Bare min mening

Der er kun en ting, jeg er utilfreds med i spec.ed-udgaverne: Greedo
shoots first.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : CybaMerc

Dato : 19-03-03 20:19

A long time ago in a galaxy far, far away....
Peter B. Juul wrote:

>Der er kun en ting, jeg er utilfreds med i spec.ed-udgaverne: Greedo
>shoots first.

Jeps... det var unødvendigt. Der er også lidt for meget Fraggle Rock
over det nye Max Rebo band i ROTJ, IMO.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-03-03 00:44

On Mon, 17 Mar 2003 23:53:29 +0100, "Thomas" <Thomas.Elbo@Privat.dk>
wrote:

snip

>Filmene bliver jo på INGEN måde dårligere end de "originale"... De bliver
>tværtimod bedre... Bare lidt anderledes... Men jeg kan ikke forstå at der
>er nogen der har noget imod det...

Hvorfra _ved_ du at de bliver bedre??
Jeg synes f.eks. at AOTC er tæt på at være ringe, så jeg synes ikke
det lover godt. Og så kunne Lucas jo bare tilbyde begge versioner så
vi selv kan vælge.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Thomas

Dato : 18-03-03 01:08

OK...

> Hvorfra _ved_ du at de bliver bedre??

Det siger min onkel Hugo... *gg*
Nej efter at have læst mit eget post kan jeg godt se at det måske kunne
have været formuleret anderledes.... Jeg kan jo ikke sige at filmen bliver
bedre... Der vil jo uden tvivl være folk der er uenige med mig... MEN...
Efter MIN mening vil filmen blive bedre...

1. Filmenn bliver længere, pga. nye scener i filmen.
2. Enkelte scener i filmen bliver "pudset op", med nye special Effects
3. Filmen får et generelt pænere billede, og en bedre lyd, end den
origniale udgivelse...

Det er efter min mening 3 store plusser.... Og jeg kan faktisk ikke se
et eneste minus ved at filmen skulle blive udgivet som den originalt blev
udgivet... Alt i alt er forskellen jo minimal... Omkring 5 minutters
spilletid (MAX) og et par bedre special effects... Fatter ikke hvorfor der
er så meget brok over det...

Der er jo ikke blevet fjernet noget som helst fra filmen... Der er bare
blevet
tilføjet en lille smule...

> Jeg synes f.eks. at AOTC er tæt på at være ringe, så jeg synes ikke
> det lover godt. Og så kunne Lucas jo bare tilbyde begge versioner så
> vi selv kan vælge.

Hvad er det lige AOTC har med SW 4, 5 & 6 at gøre??? Forklar lige
den... ??

..Thomas

Fra : Martin Moeller

Dato : 18-03-03 01:28

Thomas skrev:

> [...]
> udgivet... Alt i alt er forskellen jo minimal... Omkring 5 minutters
> spilletid (MAX) og et par bedre special effects... Fatter ikke hvorfor

Rigtigt, men en fundamental ændring, som Peter Juul også nævner og som
tidligere har været debatteret i gruppen er nu altså, at Greedo skyder
først. Det bevirker, at Han Solo gøres mere "pæn".

Se evt. her:
http://www.arts.mcgill.ca/programs/polisci/faculty/rexb/greedo.html

--
Martin Møller

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-03-03 09:21

"Martin Moeller" <martin.moller@get2net.dot.dk> writes:

> Rigtigt, men en fundamental ændring, som Peter Juul også nævner og som
> tidligere har været debatteret i gruppen er nu altså, at Greedo skyder
> først. Det bevirker, at Han Solo gøres mere "pæn".

Men der er en del diskussion om hvor gammel den ændring mon er. Nogle
mener at have set den allerede ved relanceringen i de tidlige 80'ere.
--
Peter B. Juul, o.-.o "nej, folk vil ikke have nogen Playstation
The RockBear. ((^)) selv om der er mange der køber den."

Fra : No Humor Man

Dato : 18-03-03 14:19

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> Men der er en del diskussion om hvor gammel den ændring mon er. Nogle
> mener at have set den allerede ved relanceringen i de tidlige 80'ere.
Og vi ved alle hvor svært folk har ved at huske sådan nogle ting.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-03-03 15:51

"No Humor Man" <no.humor.man@mail.tdcadsl.dk> writes:

> Og vi ved alle hvor svært folk har ved at huske sådan nogle ting.

Ja. Der er mange, der hårdnakket påstår, at scenen i T2, hvor T1000 er
begyndt at gå i stykker og konstant kommer til at kopiere farver og
teksturer fra alt hvad den rører, kun er med i Special Edition og ikke
var med i biografen.

Men det var den.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : Martin Moeller

Dato : 18-03-03 16:07

Peter B. Juul skrev:

> [...]
> begyndt at gå i stykker og konstant kommer til at kopiere farver og
> teksturer fra alt hvad den rører, kun er med i Special Edition og ikke

Hvilken scene var det? Den hvor Arnie skyder ham i tusind stumper i
slutningen på stålfabrikken?

Og jo, jeg kan sådan set godt huske filmen i store træk, men denne
beskrivelse, står mig lidt uklar.

--
Martin Møller

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-03-03 16:17

"Martin Moeller" <martin.moller@get2net.dot.dk> writes:

> Hvilken scene var det? Den hvor Arnie skyder ham i tusind stumper i
> slutningen på stålfabrikken?

Efter at han har smeltet sig sammen igen, ser man ham gå gennem
fabrikken, og hver gang han rører ved gulvet, et gelænder eller andet,
så antager han den tings tekstur. Han er altså tydeligt defekt.

> Og jo, jeg kan sådan set godt huske filmen i store træk, men denne
> beskrivelse, står mig lidt uklar.

Scenen var med, da jeg så den i biografen, men var væk på
VHS-udgivelsen og var så med igen i special edition. Jeg husker det
nøje, fordi jeg syntes, at det var sådan en god scene til at beskrive
hvordan T1000 faktisk _tog_ skade af den megen vold han blev udsat
for, og det ærgrede mig, at den ikke var med på VHS'en.

Hvorfor den scene og "lad os omprogrammere Arnies hoved"-scenen ikke
er med i alle versioner finder jeg uforståeligt. Specielt sidstnævnte
er så afgørende for personernes udvikling, at det er helt åndssvagt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Alle der rejser i rummet er kannibaler og æder
The RockBear. ((^)) deres egen afføring. [..] Deres børn bliver

Fra : Martin Moeller

Dato : 18-03-03 16:29

Peter B. Juul skrev:

> [...]
> hvordan T1000 faktisk _tog_ skade af den megen vold han blev udsat
> for, og det ærgrede mig, at den ikke var med på VHS'en.

Interessant. Jeg har aldrig lagt mærke til, at T-1000 tog skade. Netop fordi
jeg har filmen på VHS, der, som du skriver, ikke havde scenen med.

> Hvorfor den scene og "lad os omprogrammere Arnies hoved"-scenen ikke
> er med i alle versioner finder jeg uforståeligt. Specielt sidstnævnte
> er så afgørende for personernes udvikling, at det er helt åndssvagt.

Jeg tror vist, jeg snart skal se Special Edtion. Men tak for informationen.

--
Martin Møller

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-03-03 18:01

"Martin Moeller" <martin.moller@get2net.dot.dk> writes:

> Jeg tror vist, jeg snart skal se Special Edtion. Men tak for informationen.

Det skal du helt bestemt. Forskellen er næsten lige så markant som i
The Abyss.

--
Peter B. Juul, o.-.o "What business did a man and a wolf
The RockBear. ((^)) had ridden a mark."

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 18-03-03 18:28

Hej

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:
> Det skal du helt bestemt. Forskellen er næsten lige så markant som i
> The Abyss.

Nu har jeg ikke set The Abyss ordentligt endnu, men jeg vil også lige
indskyde at jeg efterhånden kun ser SE-udgaven, den er markant bedre.

At scenen med T1000 faktisk var med, var heller ikke den opfattelse jeg
havde, men det var så ud fra at den ikke var i theatrical cut på
Ultimate Edition DVD'en, så den dog ikke i biografen.

Og ja, scenen med T800'erens operation giver _så_ meget ekstra til
filmen, det er virkelig ufatteligt at den var udeladt.

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk - http://www.minefilm.tk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-03-03 16:30

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> escribió

> [...]
> begyndt at gå i stykker og konstant kommer til at kopiere farver og
> teksturer fra alt hvad den rører, kun er med i Special Edition og

Det er altså løgn hvad der siges i den dokumentar der følger med i T2
Ultimate Edition DVD'en ligesom det er forkert det der står på
http://us.imdb.com/AlternateVersions?0103064?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : No Humor Man

Dato : 18-03-03 19:17

> [...]
> begyndt at gå i stykker og konstant kommer til at kopiere farver og
> teksturer fra alt hvad den rører, kun er med i Special Edition og ikke
Det var da sjovt. Det var den ikke i Viborgs bio, dengang i '91. Jeg læste
om det i tegneserien. Desuden er det heller ikke på vhs udgivelsen - og jeg
ved med mig selv at jeg ikke ville have syntes om at der var fjernet noget
fra bio-versionen da den blev overført til vhs. Men da dette ikke er
tilfældet så hyg dig.

Første gang jeg så disse klip var da en af mine venner købte Ultimate
Edition for nogle få år tilbage. Indtil da havde jeg kun kendskab til disse
klip gennem tegneserien.

De klip var ikke med i biografversionen som jeg så.

Fra : Per

Dato : 19-03-03 09:54

> [...]
> begyndt at gå i stykker og konstant kommer til at kopiere farver og
> teksturer fra alt hvad den rører, kun er med i Special Edition og ikke

Wrong! Jeg så filmen tre gange i biografen, og jeg havde IKKE set de klip
før jeg fik SE laserdisc udgaven.

Fra : Per

Dato : 19-03-03 09:27

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-03-03 18:59

On Tue, 18 Mar 2003 01:07:39 +0100, "Thomas" <Thomas.Elbo@Privat.dk>
wrote:

>Hvad er det lige AOTC har med SW 4, 5 & 6 at gøre??? Forklar lige
>den... ??

Ganske enkelt at hvis han gejler de org. lige så meget op som de to
sidste, således at selve historien træder i baggrunden så kan det være
det samme imo. De org. bliver i høj grad båret af historien hvor 1+2
er domineret af effekter.
Jeg ville da gerne se de org. pudset op, men jeg ville nu gerne have
valget.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-03-03 01:46

"Thomas" <Thomas.Elbo@Privat.dk> wrote in message

> [...]
> film,
> i nogen super-deluxe dobbelt-DVD udgaver... Bare min mening

Hejsa

Jeg var engang en stor Star Wars fan. OT er nok de tre film
jeg har set flest gange, skarpt forfulgt af BTTF og Indiana Jones
trilogierne. De indtil videre 2 prequels har jeg begge nydt første
gang jeg så dem, nok mere fordi det var Star Wars end egentlig
gode film. TPM bryder jeg mig ikke rigtig om længere, kedelig,
uden egentlig handling, pinligt skuespil fra Jake Lloyd og et par
andre småting gør at jeg højst smider den på for at nyde pod race
sekvensen og Maul vs. Jedi engang imellem. AOTC synes jeg meget
bedre om, men igen synes jeg der er for mange fejl og mangler til at
jeg kan nyde den på højde med OT.

Hvorfor vil jeg så have OT urørt, bortset fra den rastauration man nu
kan forvente, udsendt på DVD, når nu du siger at de extra scener, effekter
osv kun kan gøre den bedre? Fordi det er de film jeg husker fra da jeg var
en lille knægt, der lokkede sin mor til at købe farvede vatpinde så jeg
havde
lyssværd til de Star Wars figurer det var lykkedes mig at støve op. I de
film
jeg husker, der skød Han Solo først og Sarlacc var ikke et monster med næb
som
man blev spist af, men et hul hvor man langsomt blev fortærret over hundrede
år.

Og ja, jeg er fuldstændig ligeglad med de nye effekter, fordi de passer
simpelthen ikke
ind, også synes jeg faktisk det er at skide på de folk der knoklede deres
røv i laser tilbage
i slutning af 70'erne og starten af 80'erne at man bare smider deres arbejde
ud og sætte
nogle, i mine øjne, dårligere effekter ind, bare fordi man kan.

Jeg ved godt at tilhængere siger at det er Lucas's værk og han kan gøre hvad
han vil med
dem, men det jo netop problemet, det er ikke hans film, det mine film, jeres
film.

Så jeg håber at vi får både SE og OT at se på dvd en dag.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Martin Møller

Dato : 18-03-03 08:49

> [...]
hvad
> han vil med
> dem, men det jo netop problemet, det er ikke hans film, det mine film,

Hvornår er det blevet din film? Har du betalt de mange millioner dollars for
at den er blevet lavet? Har du produceret og instrueret filmen? Nej du, det
er Lucas's værk og ejendom og han kan gøre ved den hvad han vil uanset hvad
du har af mening om det. Der er jo ingen der sætter dig en pistol for panden
og tvinger dig til at købe den nye restaurerede udgave når den engang
kommer.

Martin

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-03-03 15:44

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> wrote in message
> hvad
> jeres
>
> Hvornår er det blevet din film?

Fra det øjeblik jeg så dem. Det er mine film fordi de har været med
til at gøre mig til den person jeg er nu. Uden Star Wars tror jeg ikke
jeg ville have den store interesse for film som jeg har nu. Det er måske
sentimentalt eller nørdet, måske begge dele. Men så lad mig være en
sentimental nørd.

Fra : DevilHair

Dato : 18-03-03 10:47

Jeg må indrømme at jeg meget hellere vil have org. filmene på DVD, end de
nye hvor filmene er pudset helt op.

Man kommer da til at savne de mørke firkanter omkring de fly der flyver
rundt i universet og andre småting, som dengang var noget at det bedst man
har set.

De ting gør jo filmen til det den var dengang og det den er idag.

Klart det er oxo fedt at få filmen pudset op med nye scener, bedre lyd osv..
Men stadig kommer man til at savne de gamle film.

Jeg har stadig de tre film fra dengang de først kom på video, og det er for
herligt at sidde og se dem selvom de er ved at blive godt slidte nu, så G.
Lucas, hvis du læser dette.. Så LET RØVEN!!!!! Og få dem udgivet...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-03-03 11:05

"DevilHair" <DevilHair@Get2Net.Dk> writes:

> Man kommer da til at savne de mørke firkanter omkring de fly der flyver
> rundt i universet og andre småting, som dengang var noget at det bedst man
> har set.

"Man" er en nostalgisk nørd. "De" er derimod det store brede marked og
"de" vil ikke savne det.

Det sagt synes jeg nok at muligheden for at vælge kameravinkel eller
lave seamless branching på DVD burde få Lucas til at give os udgaver,
hvor begge dele var tilgængelige.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Per

Dato : 18-03-03 09:07

"Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.originaltrilogy.com/
>
> Skriv nu bare under, og kryds fingre.

LOL! Ja i må undskylde, men hvor naiv kan man dog lige være??? Tror i
virkeligt at den slags gør nogen form for forskel?
Ja Lucas sider sikkert og refresher siden hvert femte minut for at se
antallet af underskrifter. Når antallet så når op på 10.000 nørder, så
udgiver han helt sikkert filmene :P

Fra : Martin Møller

Dato : 18-03-03 09:49

"Per" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ja Lucas sider sikkert og refresher siden hvert femte minut for at se
> antallet af underskrifter. Når antallet så når op på 10.000 nørder, så

Findes der så mange nørder?*G*

Martin

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 18-03-03 10:00

"Per" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> LOL! Ja i må undskylde, men hvor naiv kan man dog lige være???

http://www.thedigitalbits.com/articles/starwarsdvd/index.html

http://www.thedigitalbits.com/#campaign

Læs hvad der står omkring, "Our last campaign effort[...]"

Fra : Per

Dato : 18-03-03 12:04

> http://www.thedigitalbits.com/articles/starwarsdvd/index.html
>
> http://www.thedigitalbits.com/#campaign
>
> Læs hvad der står omkring, "Our last campaign effort[...]"

"Our last campaign effort in 2000, a joint venture with DVD File, garnered
more than 30,000 singatures in less than a month. The result... Lucasfilm
began releasing the new Star Wars films on DVD."

ROFLMAO!

Nej nu må i sgu holde, det her er jo hysterisk ;P De havde sgu da udgivet
Episode I på DVD under alle omstændigheder! Enhver kan da starte en
underskriftsindsamling og når filmen så bliver udgivet, så kan man hævde at
det kun var pga. af den indsamling. Det er da naivt.

Lad mig dog sige, at der er undtagelser som f.eks. Valhalla, hvor
situationen er anderledes.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-03-03 12:16

"Per" <pzk@crayon.dk> writes:

> Nej nu må i sgu holde, det her er jo hysterisk ;P De havde sgu da udgivet
> Episode I på DVD under alle omstændigheder!

Rent faktisk var meldingen fra Lucas, at DVD-udgivelserne måtte vente
til han var færdig med at lave biografudgaverne.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am Arogon son of Alfred."
The RockBear. ((^))

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 18-03-03 12:22

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til han var færdig med at lave biografudgaverne.
>
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "I am Arogon son of Alfred."

Undskyld, men er det ikke bare at se tiden an?
Lucas skal nok udgive de tre første - eller sidste, om man vil - men det
bliver i hans tempo, og så haster det vel heller ikke mere.

Episode 3 har endnu ikke ramt biograferne, og udgivelsen af de tre klassiske
episoder sker under ingen omstændigheder før dette.

Robert.....

Fra : ML-78

Dato : 18-03-03 20:56

> [...]
klassiske
> episoder sker under ingen omstændigheder før dette.

George Lucas selv har for nylig tilkendegivet, at de originale versioner af
trilogien ikke vil blive udgivet på DVD. De tre special editions skal nok
komme, men det er heller ikke dem, balladen handler om.

ML-78

Fra : CybaMerc

Dato : 19-03-03 20:25

Peter B. Juul wrote:

>Rent faktisk var meldingen fra Lucas, at DVD-udgivelserne måtte vente
>til han var færdig med at lave biografudgaverne.

Ja, men LucasFilm kendte til interessen uanset Digital Bits'
underskriftindsamling. Iøvrigt er dette en anden situation i og med,
at Lucas ganske enkelt ikke anerkender de gamle udgaver. Med Ep. I var
det jo trods alt kun et spørgsmål om tid, før den ville blive udgivet
på DVD. Det har dog naturligvis ikke afholdt mig fra at skrive under
på den nye indsamling (tror jeg nok - der var nogle tekniske
problemer).

Fra : flemsus

Dato : 18-03-03 11:40

"Per" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> [...]
> Ja Lucas sider sikkert og refresher siden hvert femte minut for at se
> antallet af underskrifter. Når antallet så når op på 10.000 nørder, så

Jamen bliv du da endelig siddende i dit hul i sofaen, for du kan jo
alligevel ikke gøre en forskel. Bare kritiser andre der prøver noget det er
virkelig flot gjort.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Per

Dato : 18-03-03 11:57

> Jamen bliv du da endelig siddende i dit hul i sofaen, for du kan jo
> alligevel ikke gøre en forskel. Bare kritiser andre der prøver noget det
> [...]
Du følte dig ramt hva' ;)~~

Fra : flemsus

Dato : 18-03-03 17:23

> er
> >

> Du følte dig ramt hva' ;)~~

Mit navn finder du ikke i den petition. Men det der generer mig en smule
er dem der altid kryber ud af deres skjul og bræger : "Det nytter ikke
noget" jeg har en mistanke om at det er de samme som der altid siger: "Det
kan jeg ikke finde ud af". HA HA
Mvh. Flemming Sørensen