System Ide !?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-03-03 21:57

Hej.

Jeg er elektronikmekaniker og har arbejdet i to år med php (for 2år siden så
jeg er meget rusten hehe)
Jeg har designet noget hardware som har forbindelse med min
(apache+php+mysql) server's seriel port.

Jeg kunne godt tænke mig at når man via nogle forms kunne sende nogle
parametre til et PHP script som så
på en eller anden måde kunne gøre noget der kunne få fat på min pc's seriel
port (windows XP/2000)

Min problem stilling kortsagt:
Lav et interface mellem browser og seriel port der fungere i windows 2000
alle værktøjer er tilladt.så længe svar tiden er under 1 sekundt (fra PHP
har behandlet siden til output på seriel porten)

Her er mine tanker om projektet.

1.
Design et visual basic program der konstant læser parametre i en tekst fil
som PHP så opdatere via browseren
men jeg er bange for at jeg ikke kan få write access til filen når VB læser
konstant !?!?!

2.
Design en MySQL database som opdateres med PHP og læses konstant fra VB men
vil dette ikke give anledning til en masse hastigheds problemer ?

Så vidt jeg kan huske læste jeg engang at man kan få forbindelse med seriel
porten via PHP/CGI/SSI/PERL ?? et eller andet men efter lidt søgen på nettet
har jeg ikke rigtigt fundet noget konkret kan det overhovedet ladesig gøre
igennem en af ovenstående sprog og hvordan !?

Hvordan ville du/i løse dette problem ?

Ideer og forslag modtages med kyshånd !

M.v.h.
Lasse Madsen
Elektronikmekaniker.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 18-03-03 01:17

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in

> [...]
> 2000 alle værktøjer er tilladt.så længe svar tiden er under 1 sekundt
> (fra PHP har behandlet siden til output på seriel porten)

Sjovt projekt :)

> [...]
> Design en MySQL database som opdateres med PHP og læses konstant fra
> VB men vil dette ikke give anledning til en masse hastigheds problemer

Kan det ikke laves ved at lade PHP-scriptet kalde dit VB-script med nogle
parametre? Sårn lidt ala:

HTML-side med en form

PHP

exec('VB-script med parametre')

Output fra VB-returneres til PHP

Output sendes til browseren

--
Hyggehej
/Thomas

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 18-03-03 10:05

On Mon, 17 Mar 2003 21:56:43 +0100, "Lasse Madsen"
> [...]

>har jeg ikke rigtigt fundet noget konkret kan det overhovedet ladesig gøre
>igennem en af ovenstående sprog og hvordan !?

Jeg fandt lige følgende på Google, som måske kan hjælpe dig:

// HOW TO USE PHP TO WRITE TO YOUR SERIAL PORT: TWO METHODS
$serproxy=true;
if ($serproxy) {
// Use this code in conjunction with SERPROXY.EXE
// (http://www.lspace.nildram.co.uk/freeware.html)
// which converts a Serial stream to a TCP/IP stream
$fp = fsockopen ("localhost", 5331, $errno, $errstr, 30);
if (!$fp) {
echo "$errstr ($errno)";
} else {
$e = chr(27);
$string = $e . "A" . $e . "H300";
$string .= $e . "V100" . $e . "XL1SATO";
$string .= $e . "Q1" . $e . "Z";
echo $string;
fputs ($fp, $string );
fclose ($fp);
}
} elseif ($com1) {
// Use this code to write directly to the COM1 serial port
// First, you want to set the mode of the port. You need to set
// it only once; it will remain the same until you reboot.
// Note: the backticks on the following line will execute the
// DOS 'mode' command from within PHP
`mode com1: BAUD=9600 PARITY=N data=8 stop=1 xon=off`;
$fp = fopen ("COM1:", "w+");
if (!$fp) {
echo "Uh-oh. Port not opened.";
} else {
$e = chr(27);
$string = $e . "A" . $e . "H300";
$string .= $e . "V100" . $e . "XL1SATO";
$string .= $e . "Q1" . $e . "Z";
echo $string;
fputs ($fp, $string );
fclose ($fp);
}
}
?>

--
BellCom Internet ApS. Martin Mouritzen Phone: +45 39401717
Gersonsvej 25 Udvikler Fax: +45 39400144