Kattehår
Fra : Søren Rasmussen

Dato : 19-03-01 15:52

Ved ikke om det er det helt rigtige forum...Ariel.dk ville måske være
bedre...men der sidder nok nogle eksperter her :)

Nogle der har en god løsning til hvordan man fjerner kattehår fra tøj.. Hvis
man har haft 3 Maine-Coon liggende på skift på sine "fine" sorte
bukser/skjorter er det ikke engang til at vaske ud... noget man kan smide i
vaskemaskinen ? Eller skal man gå med hvidløg i lommerne ;)

Lige meget hvor flittig man er til at rede uldtotterne, ser det altid ud til
de kan undvære en snes hår eller flere.

Bliver det bedre når vi så snart vejret tillader kan få bygget en "løbegård"
til bæsterne ?

MvH

Søren Rasmussen

Fra : Madsen

Dato : 19-03-01 16:44

Hej.
Jeg har hørt, at man kan putte en engangsvaskeklud i vaskemaskinen -
Eftersigende vil hårene sætte sig fast på den - jeg har godt nok ikke prøvet
det selv endnu, men man bør jo nok gøre det!!!!.

Mvh Christina

Fra : marianne hellemose

Dato : 19-03-01 17:10

Hej Søren
De de røde tøjbørster som de engang imellem har i
Netto til en 10'er er super gode, ydermere har jeg
i min vaskemaskine 3 svampe, de tager ikke det hele
men det fungere fint.

Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 20-03-01 09:06

Svampene er også gode, hvis man skal fjerne kattepels fra møbler ol. Man
gnider bare rundt og rundt med den røde/blå eller gule side af svampen
(hvis det er de billige med en grøn skruppeside til potter og pander),
hvorefter støvsugeren kan suge de vildeste pelskugler op.
Det eneste problem, jeg stadig har med kattepels, er, at det
tilsyneladende, trods mange gange ugentlig støvsugning, altid finder en
vej op til gryderne på komfuret og tallerknerne på bordet...man kan
ALTID fiske et hår ud af maden (bvadr!). Og i sidstnævnte tilfælde
hjælper en svamp jo næppe...
- Gitte

PS: rolatoren - tapen på rulle - er faktisk ganske super, når det gælder
pænt tøj osv.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 20-03-01 10:48

> Det eneste problem, jeg stadig har med kattepels, er, at det
> tilsyneladende, trods mange gange ugentlig støvsugning, altid finder en
> vej op til gryderne på komfuret og tallerknerne på bordet...

Haha... Ja... Desuden passer det med, at når man har pakket støvsugeren væk
kommer der et vindpust eller noget og alle de hår man mente at ha' støvsuget
op bliver blæst frem... Problemet bliver ikke mindre af at ha' to Labradors
der er kommet i fældning!

Rinnie Ilsøe

PS. Fik at vide af den lokale Elektriker, at støvsugning af dyrehår er hårdt
for en støvsuger, da man ofte ikke kan mærke at posen er fuld og hårene
bliver meget varmere end støv. Vi har netop brændt en støvsuger af på det,
så en opfordring til pelsdyrs-ejerne er at sørge for at skifte pose selvom
støvsugeren ikke lige indikerer at posen er fuld. Den netop af-futtede
støvsuger var en af de dyre, gode modeller, kun 3 år gammel!

Fra : Heidi Høegh

Dato : 20-03-01 11:26

> [...]
> vej op til gryderne på komfuret og tallerknerne på bordet...man kan
> ALTID fiske et hår ud af maden (bvadr!). Og i sidstnævnte tilfælde

Hi hi hi, jeg kunne ellers godt lige forestille mig, en lille svamp, som
kunne proppes ind i munden, for at fange kattehår, det kunne i hvertfald se
sjovt ud
Og det med hår i maden, ja det kender jeg alt for godt. Jeg har tre hunde og
tre katte, men man kommer ligesom ind i vanen, tag en bid, og fjern så det
du ikke har lyst til at spise

Masser af venlige kattehårs hilsner
Heidi Høegh

Fra : marianne hellemose

Dato : 20-03-01 14:09

Gitte skrev:
ALTID fiske et hår ud af maden (bvadr!). Og i sidstnævnte tilfælde
hjælper en svamp jo næppe...

Hej Gitte
Det er slet ikke så slemt, kattehår er et "tilsætningsstof"
uden kalorier og E-numre

hilsen

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 20-03-01 14:27

Hæhæ...det kan der være noget om men det er jo samtidig et
tilsætningsstof uden egtl. formål....
Men puha...konsistensen er ikke særlig delikat...tværtimod. Måske man
med tiden udvikler en ru tunge som følge af det...fnis
Har iøvrigt lagt mærke til at kattene heller ikke bryder sig om hår i
vand- eller madskål...begge kattene fisker dem op med poten, når de
opdager et hår: Sært, når man tager i betragtning, at de jo får masser
af pels på tungen, når de vasker sig (eller hianden, for det sker også
engang imellem nu
- Gitte

Fra : Nina

Dato : 19-03-01 17:56

Hej Søren
En Maine Coon kan altid undvære en hårbolle eller to, så det kommer du til
at lære at leve med

ELLER køb en "rolator"...... nej nej nej ikke et gangstativ, men klisterbånd
på rulle med et håndtag. Så kan dine busker bare rulles inden de skal i
brug. "Rolatoren" fås i de fleste supermarkeder.

Ja klart det bliver bedre, når du får en løbegård.
Så vil misserne holde endnu mere af at ligge på dine bukser, når de har
været ude og lege med jord

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Uffe Thomsen

Dato : 19-03-01 19:41

Hejsa.

Vi har 3 små missere og selvsagt det samme prolem. Istedet for "fnugruller",
der alt for hurtigt bliver sløve, bruger vi ganske alm. brun pakke tape. Tag
et stykke af, påfør stykket hvor håret er, glat ud og træk tapen af igen.
Præcist som at vokse ben. :) Hårene forsvinder effektivt, lige indtil
misserne ligger sig igen ! *s*

Mvh. Stella & Uffe