MS Windows
briani 27239
Shortcut til ændring af farvedybde i Win98
Fra : Kenth Jensen

Dato : 17-03-03 21:05

Hej

Min datter på 5 år har en del spil på min PC, og det er også lykkedes at
forklare hende hvordan man starter dem op, men en del af spillene kræver at
man kun kører med 256 farver.

Det er vist lidt for omstændigt at forklare hende, hvordan man skifter
dette, derfor tænkte jeg om man kunne lave to shortcuts til skrivebordet,
hvor den ene sætter farvedybden til 256 og den anden til 32 bit.

Hvis jeg så lavede et meget i øjnefaldende ikon, kunne jeg nok lettere
forklare hende, at kan skulle trykke på denne, før man starter spillet op.

Jeg er klar over at der findes noget i TweakUI hvor man får noget
tilsvarende med et ikon ved siden af uret hvor man kan skifte, men jeg ville
gerne have noget der var endnu lettere, evt en batchfil eller en reg-fil som
ændrer i registreringsdatabasen, nogle gode forslag?

På forhånd tak

Hilsen Kenth

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-03-03 20:18

On Mon, 17 Mar 2003 21:05:29 +0100, "Kenth Jensen"
<kenth.susanne@FJERN_DETTE_postman.dk> wrote:

> [...]
>gerne have noget der var endnu lettere, evt en batchfil eller en reg-fil som
>ændrer i registreringsdatabasen, nogle gode forslag?

Kig på disse sider (som er på tysk hhv. engelsk)

http://www.pctip.ch/downloads/dl/20178.asp

http://qres.softwarecave.nl/

Da du kører Win98, skulle sidstnævnte link kunne hjælpe dig.

Kort fortalt tilknyttes QRes et givet program, som derefter automatisk
startes med de skærmindstillinger, man har valgt i QRes. Man behøver
altså ikke mere at foretage sig noget aktivt før start af programmet.
Jeg bruger det selv til nogle gamle Win3.11-programmer, der afvikles
uner Win98, og det virker glimrende.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen