MS Windows
briani 27239
Boot disk failure
Fra : Vike

Dato : 17-03-03 21:02

En af mine harddiske er ikke længere blandt os og min WIN2000 SP3 har nu
fået problemer ved at boote op. Jeg får "Boot disk failure, insert system
disk and press enter" - og det virker såmænd også men hvordan får jeg min
WIN2000 til at boote op på egen hånd fra C drevet uden at blande CD-ROM og
system disken ind i det?

På forhånd tak

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-03-03 22:04

Boot på CD'en og reparer installationen.

Fra : Vike

Dato : 17-03-03 23:25

Tak for svaret - en reparation hjælper desværre ikke. Der må have ligget en
tidligere WIN2000 installation på det hedengangne E drev. Hvordan gør jeg
min WIN2000 på C drevet komplet så jeg ikke behøver at stoppe en system disk
i CD-Rom drevet hver gang jeg starter op?

mvh

Henrik

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-03-03 03:19

Som sagt reparer installationen.
Vælg at installere Windows. Lidt efter vil Windows sige at den har
fundet en eksisterende installation og spørger om du vil reparere den.

Fra : M.Kay

Dato : 18-03-03 15:36

I know it's awful, but Vike wrote to everybody in
dk.edb.system.ms-windows saying:

> [...]
> får jeg min WIN2000 til at boote op på egen hånd fra C drevet uden at
> blande CD-ROM og system disken ind i det?

Prøv at kigge i tråden
Systempartition til Boot partition.. fra tors d. 13

--
So - just read teh obituaries as the first thing in teh morning and if
you're not in them, make breakfast...

MEow - MegaFroupie