MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win Xp Swap fil!..hvor og hvordan??
Fra : Dan

Dato : 17-03-03 20:51

Er der nogen der ved hvordan man ændre destanitionen for swap filen i win
xp??

På forhådn tak!

Dan

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-03-03 22:31

> Er der nogen der ved hvordan man ændre destanitionen for swap filen i win
> xp??

Hej.

Du skal ind i "System", nemmest ved at højreklikke på "Denne Computer" og
vælge "Egenskaber". Her vælger du så fanebladet "Avanceret", klikker på
"Indstillinger" under "Ydeevne". Herunder vælger du så fanebladet
"Avanceret" og her nederst, under "Virtuel Hukommelse" kan du så trykke
"Skift" og ændre på swapfilen...

GL HF

Jonny.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-03-03 23:09

Dan skrev:

>Er der nogen der ved hvordan man ændre destanitionen for swap filen i win
>xp??

System - Advanced - Performance options - Virtual memory: Change

Det er fra W2000, men det er stort set det samme i XP.

Nu kan du i boksen sætte min og maksværdier for swapfilen, men
lav dem ens, så bruges der ikke tid på at udvide den.

Husk at trykke på "Set" når du har lavet indstillingen - for
hvert drev som du ændrer.

--
Bertel

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-03-03 23:44

On Mon, 17 Mar 2003 23:09:27 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>lav dem ens, så bruges der ikke tid på at udvide den.
>
>Husk at trykke på "Set" når du har lavet indstillingen - for

Hvert drev? Skal man ikke kun lave et swap for sin windows - og helst
på en anden disk/partition?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-03-03 23:53

Morten Bowman Hansen skrev:

>Hvert drev? Skal man ikke kun lave et swap for sin windows - og helst
>på en anden disk/partition?

Jo. Men jeg fjerner swapfilen fra C og flytter den til I. Det
kræver to gange set.

--
Bertel

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-03-03 00:41

On Mon, 17 Mar 2003 23:53:06 +0100, Bertel Lund Hansen

Nåja, så er jeg med

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-03-03 11:26

In dk.edb.system.ms-windows, Morten Bowman Hansen
<mortenNOSPAM@bowman.dk> says...
> Hvert drev? Skal man ikke kun lave et swap for sin windows - og helst

Du kan sagtens ha' pagefile's på flere partitioner på samme tid. Windows
kan sagtens finde ud af det.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-03-03 12:32

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev:

>Du kan sagtens ha' pagefile's på flere partitioner på samme tid. Windows
>kan sagtens finde ud af det.

Ja, men det er vel ingen fordel? Det må jo gå langsommere når den
skal spunse rundt fra drev til drev.

--
Bertel

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 18-03-03 12:58

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja, men det er vel ingen fordel? Det må jo gå langsommere når den
> skal spunse rundt fra drev til drev.

Både og.
Kører man IDE er det bedste at samle pagefilen på eet drev - helst en
anden fysisk disk end den, systemet ligger på. Og helst en anden
IDE-kanal.

Kører man SCSI kan man godt fordele sin pagefil over flere drev.

Og RAID kan sætte yderligere fart på.

Venligst
Flemming