Hjælp til køb af gummibåd
Fra : Sebastian

Dato : 17-03-03 20:27

Vi er 4 personer der har planer om at købe en brugt gummibåd . Formålet med
båden er bl.a. dykning, vandski, paragliding, og længere ture f.eks. Sjæland
til Jylland, nård vejret tilader det. Jeg forstiller mig unden nogen egntlig
erfaring en båd med glasfiber skrog, 4-6m. og en rimlig motor ca. 50-90 Hp
da det ikke skal tage meget lang tid at sejle fra sjæland til f.eks. Århus.
(skal nok helst kunne sejle min. 20 knob)

Det skal lige siges at vi har tænkt os at tage speedbåds kortet.

Er jeg helt galt på den?
Hvor meget skal vi regne med at gi for en sådan Gummibåd?
Alle gode råd motages med glæde?

Fra : Henning

Dato : 17-03-03 21:27

On Mon, 17 Mar 2003 20:26:34 +0100, "Sebastian"
<Balledude@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Er jeg helt galt på den?
>Hvor meget skal vi regne med at gi for en sådan Gummibåd?

Så lange ture du taler om, vil ikke være sjovt i en gummibåd (rib). Du
skal konstant holde dig fast, bare der er den mindste bølgegang, og
har ingen steder at gå i læ!
6meter rib med 80hk motor - du ryger hurtigt op i noget der ligner
100K for et anerkendt mærke.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Sebastian

Dato : 17-03-03 22:57

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har ingen steder at gå i læ!
> 6meter rib med 80hk motor - du ryger hurtigt op i noget der ligner

Jeg ved det ikke det ikke er det mest comfortable. Har prøvet at Sejle i en
Avon (rib) ca. 4,5m 75 Hp. og en anden gummibåd med rib uden fjernstyr med
50 Hp fra Flensburg til københavn med en pause på en time i marts måned. Ca.
16 timer tog det. Så jeg ved godt hvordan det er at sejle i en gummibåd over
længere strækninger.

Når du siger 100K må det vel være fra ny?

Kan det evt. betale sig at købe i udlandet?

og er der nogle gode danske og eventuelt udlanske sider med salg af brugte
både?

Fra : Sebastian

Dato : 17-03-03 22:59

Fra : Lars Kristensen

Dato : 17-03-03 23:24

On Mon, 17 Mar 2003 20:26:34 +0100, Sebastian wrote:

> [...]
>
> Er jeg helt galt på den?
> Hvor meget skal vi regne med at gi for en sådan Gummibåd?

Hejsa!

Hvis du køber brugt, så sørg for at se en kvittering og kontroller på alle
tænkelige måder at den ikke er stjålet - både båd og motor.
Der forsvinder en del gummibåde og motore i den størrelse du vist hr kig
på - taler af bitter erfaring
Hvis jeg møder en person i vores ("tidligere") gummibåd, så ......

Tal evt. med politiet om båd og motor er meldt stjålet. Jeg mener i hvert
fald de fik nummeret på vores motor.

- Lars