MS Windows
briani 27239
Forkert årstal
Fra : KARL BERG

Dato : 17-03-03 18:49

Ved opstart stiller uret sig et år frem. Dvs. computerens ur rykker
frem til 2004 i stedet for 2003. Jeg stiller så uret et år tilbage og
kører videre uden problemer, men det er jo irriterende i længden Jeg
har forsøgt at ændre årstallet i bios men uden held - ved næste
opstart påstår computeren igen at vi er fremme ved 2004. Har andre
haft lignende problemer - er det en virus ?

Karl Berg

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-03-03 20:37

KARL BERG (slet S12JT) skrev :
> [...]
> opstart påstår computeren igen at vi er fremme ved 2004. Har andre
> haft lignende problemer - er det en virus ?

Det er givetvis dit ur i bios der står forkert. Ret det og genstart
computeren.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Trolle Søren~

Dato : 17-03-03 20:48

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3e7623fa$0$42550$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>Det er givetvis dit ur i bios der står forkert. Ret det og genstart
computeren.

Prøv at se hvad der står i hans meddelse; "Jeg har forsøgt at ændre
årstallet i bios men uden held" Hvordan kan du så komme med sådan et
forslag?

Michael Trolle Sørensen
michaeltrolle@esenet.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-03-03 18:19

Michael Trolle Sørensen skrev :
> [...]
>
> Prøv at se hvad der står i hans meddelse; "Jeg har forsøgt at ændre
> årstallet i bios men uden held" Hvordan kan du så komme med sådan et

Jeg gætter på at han ikke har fået gemt ændringerne

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : KARL BERG

Dato : 20-03-03 09:27

Michael Lund Sørensen <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev:

> [...]

Jo - ændringen er gemt i BIOs - går jeg ind i Bios ved opstart
står årstal korrekt til 2003 - det er formentlig under opstarten
af Windows at fejlen opstår. Kan det ikke være en virus der har
tilføjet en linje til en opstartsfil der giver ordre til at addere
årstallet med 1 ?? - og hvordan kan man undersøge det ?

Mvh

Karl Berg

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-03-03 16:22

KARL BERG (slet MIHUN) skrev :

> [...]
> tilføjet en linje til en opstartsfil der giver ordre til at addere
> årstallet med 1 ?? - og hvordan kan man undersøge det ?

Næppe

Prøv at starte op på en dosdiskette (Windows 98 boot disk) og skriv Date og
se hvad den så skriver. Ret evt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : KARL BERG

Dato : 24-03-03 10:33

Michael Lund Sørensen <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev:

> [...]
Desværre - det hjalp helle ikke. Ved opstart fra boot-diskette
viser computeren den rigtige dato/årstal.

Mvh
Karl Berg