Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma EF-500 DG ST
Fra : BJ

Dato : 17-03-03 18:26

Hejsa!

Kender I Sigma EF-500 DG ST, - lyder da ret interessant - set hos
http://www.photoshop.dk/product.asp?pid=30100447 til 1249 - kr

Skal bruges sammen med G2`eren!!

Mvh. Bo

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 18-03-03 09:21

Hej Bo

Jeg ville nok være lidt forsigtig med denne flash. Sigma 500 Standard
understøtter kun TTL og ikke E-TTL (som er Canons eget flash system). Canons
digitale EOS kameraer understøtter f.eks kun E-TTL og her vil du ikke kunne
bruge denne flash.

Du kan læse mere om Canons flash system på:

http://photonotes.org/articles/eos-flash/#aandb

Du kan se hvad de gforskellige flash kan her:

http://www.photozone.de/bindex2.html

Jeg har selv en Sigma 430 Standard til et Canon EOS kamera og den er jeg
ikke specielt glad for. Der har lige været en diskussion om at man i
Tyskland kan købe Canons 430EX til ca. 1600 og jeg ville ikke være i tvivl
et øjeblik med at bruger de extra 400 og så få en original flash.

På sigt har du også lidt mere "garenti" for at den virker sammen med et nyt
kamera.

VH

Per

Fra : KASO

Dato : 18-03-03 15:07

> [...]
tvivl
> et øjeblik med at bruger de extra 400 og så få en original flash.

Bare nysgerrig: Hvad er du utilfreds med med 430'eren ?

Jeg har selv en 430 - til Nikon F50 - og det fungerer fremragende!

(Jeg ved, at det siges, at der kan være problemer med uoriginale blitz
til digitale kamereaer, men jeg ved ikke, om der er noget om snakken -
jeg "kom til" at købe et S40, der ikke har mulighed for ekstern
blitz....)

http://www.kandu.dk/

Fra : BJ

Dato : 18-03-03 17:02

> [...]
Canons
> digitale EOS kameraer understøtter f.eks kun E-TTL og her vil du ikke

Du har vist ikke ret m.h.t. understøttelsen af E-TTL.
Jeg har mailet med Sigma Cop. om E-TTL - se deres hurtige svar her:

Hello,

Yes, it is compatible with e-ttl..

Sincerely,
SCA