MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fejl ved læsning af CD'er (ældre spil) til~
Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-03-03 17:09

Hejsa!

Jeg har et lidt underligt problem. Når jeg vil installere og spille nogle
ældre spil, siger den at CD'en ikke sidder i drevet, til trods for at der er
brugt original CD og at den rent faktisk sidder i drevet...

Har tjekket drevet, og det virker fint nok, og problemet opstår desuden også
på flere af mine maskiner. Cd'erne virker fint under install og de er heller
ikke hverken ridsede eller på anden måde ødelagte.

Jeg går derfor ud fra at det er en slags kopibeskyttelse som er anvendt på
disse spil, som 2K/XP ikke kan finde ud af (problemet opstår med begge
systemer).

Hvad er løsnignen på det problem? Har downloaded alle patches og updates til
både windows og spil. Er der en ekstra patch et sted eller hvad gør man?

Det drejer sig om Tomb Raider The Last Revelation og ODT...

Tak på forhånd.

Jonny.

Fra : Martin Wiboe

Dato : 17-03-03 17:27

Har ikke nogen egentlig løsning, men ville nok bare finde en crack....
www.gamecopyworld.com er tit gode (har dog ikke tjekket om de har noget til
dit problem)

Martin

Fra : Per N

Dato : 17-03-03 21:19

On Mon, 17 Mar 2003 17:08:39 +0100, "Jonny Jensen"
<jonny_jensenNO_SP@Mtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>ældre spil, siger den at CD'en ikke sidder i drevet, til trods for at der er
>brugt original CD og at den rent faktisk sidder i drevet...

Jeg har oplevet problemet med flere gamle spil som
var lavet til DirectX 6. De kørte fint med DirectX 7,
men efter at jeg opgradere til DirectX 8 kunne de
pludselig ikke længere genkende den originale CD.

Så det kan altså være DirectX som er synderen.

mvh Per

Fra : HT

Dato : 17-03-03 22:14

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> både windows og spil. Er der en ekstra patch et sted eller hvad gør man?
>
> Det drejer sig om Tomb Raider The Last Revelation og ODT...

Sjovt.... jeg har selv haft nøjagtigt samme problem engang, da jeg skulle
prøve "Need for Speed Road Challenge". Virkeligt surt at det virkede på alle
andre maskiner end lige netop mine...
Det her skete under win98, på to forskellige maskiner med hver deres
konfiguration, men med samme problem som du nu nævner. Træls, når man nu
havde hostet op med 350 kr. for spillet i FONA 2 dage før....
Jeg opgav det dengang. Nu ville jeg så prøve igen, da jeg lige har
opgraderet min maskine. Men nej, jeg kunne ikke engang installere det - det
kører kun under win9x, ikke win2k....!

HT

Fra : Leo.E

Dato : 18-03-03 20:28

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mtdcadsl.dk> wrote in message news:<3e75f310$0$24728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> både windows og spil. Er der en ekstra patch et sted eller hvad gør man?
>
> Det drejer sig om Tomb Raider The Last Revelation og ODT...

Hej
Hvis de er installeret, så prøv at højreklik
på ikonet og vælg kompatibilitet, der kan du vælge hvad du har lyst til.
Hilsen: Leo