TDC router eller WOL router?
Fra : Delfin

Dato : 19-03-01 15:16

Hvad er bedst: TDCs Cisco 1401 eller WOLs Cisco 677? Hvis man skal have
mellem 5 og 10 computere til at køre i løbet af en uge. (gennem HUB) Gerne
vil have mulighed for at sætte et web-hotel op. Vil have 2mbit. Har et
firma, men ikke er særlig klog.
TDC eller WOL?

Mvh
Deflin

Fra : Bo Krohn

Dato : 19-03-01 16:57

"Delfin" <delfin@munk.dk> wrote in message

> [...]
> mellem 5 og 10 computere til at køre i løbet af en uge. (gennem HUB) Gerne
> vil have mulighed for at sætte et web-hotel op. Vil have 2mbit. Har et

Jeg ville nok vælge TDC - De kører altså nok noget mere stabilt end f.eks.
WOL og CC. Og prisen er ikke så langt fra.

- Bo

Fra : bilbo@del_ete.this.m~

Dato : 19-03-01 21:20

On Mon, 19 Mar 2001 15:16:11 +0100, "Delfin" <delfin@munk.dk> wrote:

> [...]
>mellem 5 og 10 computere til at køre i løbet af en uge. (gennem HUB) Gerne
>vil have mulighed for at sætte et web-hotel op. Vil have 2mbit. Har et

Helt klart WOL hvis du skal have egen server på nettet, du må godt
selv ændre settings i WOLs router, TDC tager 1000,- kr. pr ændring.
Du vil have brug for ændringer.
TDC blokerer vist også centralt for nogle porte, jeg mener ikke at du
kan modtage smtp-post på port 25, så ringe mulighed for eget posthus.
TDCs newservere er de dårligste hos nogen dansk udbyder.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-03-01 21:24

<bilbo@del_ete.this.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> TDC blokerer vist også centralt for nogle porte, jeg mener ikke at du
> kan modtage smtp-post på port 25, så ringe mulighed for eget posthus.

Du blander to produkter sammen.
NE2: Du må godt pille i router. Lukket på port 25 og 119 (svjv)
P@: Du må ikke pille i router. Ikke lukket på nogen porte

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-03-01 21:31

On Mon, 19 Mar 2001 21:23:55 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:
><bilbo@del_ete.this.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>Du blander to produkter sammen.
>NE2: Du må godt pille i router. Lukket på port 25 og 119 (svjv)

Men man kan godt drive en mail server alligevel, blot skal man bruge en
sekundær MX.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-03-01 22:30

<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>P@: Du må ikke pille i router. Ikke lukket på nogen porte

Med fare for at stille et supportspørgsmål (og der er ikke blevet
ringet tilbage til mig endnu

Jeg blev indblandet i en supportsag med en Pro@ccess-løsning hos et
kollegie, der har 8 public IP-adresser. Det lader til at alt er
filtreret; jeg kan slet ikke tilgå nogen af linuxserverens services.
Her var jeg således interesseret i at finde ud af om der blev
filtreret på noget i routeren. Den laver jo ikke NAT eller lignende,
så jeg ville også være overrasket over et setup, hvor nogle porte
forwarder til bestemte adresser, nu hvor der er tale om public
IP-adresser (som jo også er forskellige fra installation til
installation).

Hvis der ikke filtreres, taler sandsynligheden for at jeg skal have
kigget lidt nærmere på de ipchains-regler, jeg vistnok i fuldskab fik
sat op

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-03-01 22:35

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> filtreret; jeg kan slet ikke tilgå nogen af linuxserverens services.
> Her var jeg således interesseret i at finde ud af om der blev

Ligesom dig, vil det undre mig at man laver noget ved de public IP'er
Men der findes dog en Secure-løsning hvor man kan få lagt firewall på med
bl.a. lukkede porte mm.
Hvis de ikke har Secure så tror jeg det er din ipchains der skal tjekkes

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-03-01 01:12

On Mon, 19 Mar 2001 22:34:35 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Hvis de ikke har Secure så tror jeg det er din ipchains der skal tjekkes

Grumble... da jeg prøvede at flushe alle ipchains-regler for et kort
øjeblik, fik jeg heller ikke noget ud af at nmappe mig selv.

Nå, der skulle vist være en public IP ledig. Så skulle det være
lettere at smide en maskine på med public IP-adresse og prøve at
connecte til linuxserveren "udefra".

Jeg føler mig virkelig handicappet, når jeg ikke har en ssh dertil -
findes der alternativt (og blot af generel nysgerrighed) et let
shell-system, hvor den server bag Pro@ccess-løsningen selv opretter en
TCP-forbindelse ud til min lokale server, hvor jeg så kan
ssh'e/telnette ind via den forbindelse?