Låsemekanismer til vunduet
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 17-03-03 14:14

Hej alle,

jeg vil have nogle låsemekanisker på mine vinduer ! Nogle hvor jeg
stadig kan åbne vinduet helt, men ellers bare lukke dem i en afstand så
misserne ikke kan få hovedet ud gennem, så det er muligt for mig at
lufte ud.

Er der nogen af jer der liiige har en ide til noget smart man kan købe
et sted ?

Jeg HAR prøvet i Silvan, der havde de nogle man kunne sætte i hak. Men
de var ikke gode nok, for misserne kunne godt tænkes at få skubbet
skinnen ud af hak, og så er der jo frit spil.

Med venlig hilsen
Jacob Saaby Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pernille Scharff

Dato : 17-03-03 14:57

Hej Jacob,

vi har en meget primitiv og velfungerende løsning *grin* en helt almindelig
krog og et øje, og så sætter vi en korkprop i klemme så det hele sidder i
spænd for at misserne ikke kan komme til at skubbe krogen af. Det virker
fint. Når vinduerne skal stå helt åbne sætter vi en ramme med kyllingenet i
så der ikke er nogen der "kommer til" at vandre en tur ude på taget.....

/Pernille

Fra : Elwarth

Dato : 17-03-03 15:12

> [...]
> de var ikke gode nok, for misserne kunne godt tænkes at få skubbet
> skinnen ud af hak, og så er der jo frit spil.

Hej Jacob
Jeg har så sent som igår fået sat de sidste beslag på vores vinduer (nu har
de også kun ligget i skabet i ½ år )
De hedder "sikringsbeslag til døre og vinduer" og de er købt i Silvan, så
det er måske dem, du allerede har set på. Vores misser kan klemme sig ud,
hvis det står længere ude end 2. hak, så for at forhindre, at de kan komme
længere end der til, har vi sat en kabelstrib rundt om stangen i 2. hak. Det
var det mest diskrete, vi kunne finde på, og det fungerer fint. Kitti, vores
udbryderkonge nr. 1, har forsøgt alt muligt, men hun kan ikke hverken få
kabelstribben af eller mosle den igennem "hullet".

Venligst
Dorthe

Fra : dannebrog

Dato : 17-03-03 17:30

Hej!

Der findes nogle særlige beslag, som ser lidt 50'er-60'er-agtige ud. Ikke
kønne, men det er en pind, som hviler i et øje, som man til gengæld kan
skrue på, så åbningen i vinduet er sikret.

De kan fåes i en forretning på Gl. Køge Landevej. Jeg kan ikke huske, hvad
den hedder - åh.

m.v.h.

Ulrich

Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : Christina K

Dato : 17-03-03 18:11

Hej Jakob

Ellers så har jeg set nogle smarte rullenet til vinduer og døre. Det
fungerer faktisk som et rullegardin, bare med insektnet istedet. Når man
ikke har brug for den, sidder den skjult rullet sammen oppe foroven, når
man så vil have luftet ud, ruller man den ned (den kører på en
aluminiumsramme) og man kan så åbne vinduet helt. De fåes også som
insektnet på alu-rammer, altså hvor man har en fast ramme man kan åbne
og lukke som et vindue.

Det ser smart, elegant og professionelt ud. Vi vil have det til et
vindue i stuen og til terrassedøren, når vi engang bliver færdige med at
restaure den ende af huset. Firmaet der forhandler det, hedder D.P.
International tlf.: 86 44 39 37, hvis det har interesse.

Mvh Christina
--
www.purpletribes.dk

Jacob Saaby Nielsen <spamboxKATTE@BAKKEjizzo.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e75ca2e6c8d9@dk-fritid-dyr-kat.dk...

Fra : Birgitte

Dato : 17-03-03 18:16

"Christina K" <christinakfjerndette@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> restaure den ende af huset. Firmaet der forhandler det, hedder D.P.
> International tlf.: 86 44 39 37, hvis det har interesse.

Ihhh hvor lyder det smart...
Har du ikke et link til siden?
Og i hvilken prisleje ligger de i?
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 18-03-03 01:49

On Mon, 17 Mar 2003 18:16:24 +0100, "Birgitte" <birgitte@truetrust.dk>
wrote:

>Ihhh hvor lyder det smart...
>Har du ikke et link til siden?
>Og i hvilken prisleje ligger de i?
>Missehilsner fra Birgitte
>www.truetrust.dk

http://www.krak.dk/scripts/firmaprofil/firmaprofil.asp?Fane=Firma&KNR=1510431&pub_id=KVWW

Det er det nærmeste jeg kan komme. Men tak for info'en, jeg prøver at
give dem et ring

Jacob

Fra : Maria H. Petersen

Dato : 18-03-03 21:09

http://www.dp-international.dk/

--
M.v.h.
Maria Hartsø Petersen

Fra : Christina K

Dato : 18-03-03 21:20

> Ihhh hvor lyder det smart...
> Har du ikke et link til siden?
> Og i hvilken prisleje ligger de i?
> Missehilsner fra Birgitte
> www.truetrust.dk

Hej Birgitte

Jeg kan se at en anden har smidt en link til virksomheden, alletiders,
for jeg havde bare en brochure. Jeg så ideen på en boligmesse i Randers
og det er virkelig smart. Jeg har ingen ide om hvor meget det koster,
men det kan være at der er en anden der har fundet ud af det?

Mange missehilsener Christina

Fra : Tournesol

Dato : 18-03-03 15:38

Hej

> [...]
> på en aluminiumsramme) og man kan så åbne vinduet helt. De fåes også
> som insektnet på alu-rammer, altså hvor man har en fast ramme man kan

Det lyder genialt ikke nok med at man så kan holde kattene inde, men også
alle insketerne ude. Det ville være kanont ikke mindst fordi jeg har et barn
der er allergisk for mygstik, og må sove under net om sommeren, som han
HADER!!

Har straks ringet og bestilt en brochure

Tusind tak for tippet!!!!

Hilsen Henriette.