A jack to a king..
Fra : Lise Mølbæk

Dato : 19-03-01 14:26

Hej Alle!!

Kan nogen mon hjælpe mig med identifikation af sangeren der synger; "From a
jack to a king, from loneliness to a wedding ring." Jeg mener at sangen er
fra halvtresserne/tresserne

På forhånd mange tak!!

Fra : Bangsbo

Dato : 19-03-01 15:23

Hej Lise Mølbæk ...

Det er med sikkerhed bla. Elvis Presley - fra LP og film
af samme navn ...

Med venlig hilsen
Bangsbo

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-03-01 15:34

Hej,
så vidt jeg ved har Elvis da aldrig lavet en film der hedder "from a jack to
a king"?!?

Eller hvad???

mvh
Rasmus Møller

Fra : Bangsbo

Dato : 19-03-01 16:00

Hej Rasmus .... SORRY ....

Det menneskeligt at fejle .... og du har nok ret jeg kan se at
omtalte sang stammer fra hans album:

http://www.edling.dk/elvis/dk/album_from_memphis.htm

Med venlig hilsen
Bangsbo

Gammel Elvis Fan - som måske er blevet for gammel

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-03-01 18:44

Hej Bangsbo,

> Hej Rasmus .... SORRY ....
>
> Det menneskeligt at fejle .... og du har nok ret jeg kan se at
> omtalte sang stammer fra hans album:
Vi ka' vel alle fejle .... )

> http://www.edling.dk/elvis/dk/album_from_memphis.htm
>
> Med venlig hilsen
> Bangsbo
>
> Gammel Elvis Fan - som måske er blevet for gammel

Ja, det kan jeg ikke rigtig udtale mig om (p.g.a. min alder: 20 *LOL* )

mvh
Rasmus

Fra : Finn Byrgesen

Dato : 20-03-01 00:22

> Hej Rasmus .... SORRY ....
>
> Det menneskeligt at fejle .... og du har nok ret jeg kan se at
> omtalte sang stammer fra hans album:
>
> http://www.edling.dk/elvis/dk/album_from_memphis.htm

Det er endda menneskeligt at fejle to gange. Ovenstående oplysning er
forkert, sangen stammer fra Elvis´ dobbeltalbum "Elvis in Person at the
International Hotel", også kaldet "From Memphis to Vegas" og "From Vegas to
Memphis. Det var iøvrigt et album, hvor den ene LP er indspillet Live, og
den anden, hvor denne sang er på, er indspillet i studie.
mvh
Finn B-
OverElvisFan

mvh

---
finn b-
www.underholdningsnettet.dk - vind 10.000 kr., en guitar, CDer og læs
interviewet med en musikbooker

Fra : Finn Byrgesen

Dato : 20-03-01 00:30

og her er det rigtige link til den rigtige LP http://www.edling.dk/elvis/dk/

mvh

---
finn b- www.underholdningsnettet.dk - interview med Cathrine Sadolin

Fra : Kim Norskov

Dato : 20-03-01 01:04

On Tue, 20 Mar 2001 00:21:59 +0100, "Finn Byrgesen"
<byrgesen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Memphis. Det var iøvrigt et album, hvor den ene LP er indspillet Live, og
>den anden, hvor denne sang er på, er indspillet i studie.

Elvis var utrolig, fantastisk etc. etc., MEN sangen stammer nu fra en
Ned Miller single fra 1962!!!

Rockabilly Rules,

Kim Nørskov
President of "Babe Society Copenhagen"
www.babesociety.dk

Fra : Finn Byrgesen

Dato : 20-03-01 08:40

> Elvis var utrolig, fantastisk etc. etc., MEN sangen stammer nu fra en
> Ned Miller single fra 1962!!!

Det var iøvrigt også Ned Miller, der skrev sangen.

Op med Ned

mvh
---
finn b-
www.underholdningsnettet.dk - vind en westernguitar

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 20-03-01 15:49

Hej Finn,
jeps, go' plade...
min far har den, og efter jeg hørte den besluttede jeg mig for at købe live
CD'en (kunne desværre kun købes i USA)

mvh
Rasmus Møller

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-03-01 15:32

Hej Lise,

Elvis Presley har indspillet sangen: "From A Jack To A King" i 1969.
Jeg ved ikke hvem der har sunget den originalt, men den er skrevet af Ned
Miller!

Håber du kan bruge det til noget!

mvh
Rasmus Møller

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 19-03-01 16:38

Hej Lise

Sangen er (så vidt vi har kunnet finde ud af ) fra slutningen af 50erne...og
er skrevet og indspillet af Ricky Van Shelton...countrysanger.

mvh Søren og Anette
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik
www.flyinghotdogs.dk mail: info@flyinghotdogs.dk

Fra : Kim Norskov

Dato : 19-03-01 18:38

On Mon, 19 Mar 2001 16:37:43 +0100, "Flying Hotdogs"
<info@flyinghotdogs.dk> wrote:

>Hej Lise
>
>Sangen er (så vidt vi har kunnet finde ud af ) fra slutningen af 50erne...og
>er skrevet og indspillet af Ricky Van Shelton...countrysanger.
>
>mvh Søren og Anette

"From A Jack To A King", Ned Miller, 1962.

Slå evt. selv komponist efter på www.bmi.com

Skulle Ricky Van Shelton have lavet den i slutningen af 50'er, ville
det jo være en børnesang, da han er født i 1952. Han har dog
indspillet "From A Jack To A King", nemlig på albummet "Loving Proof"
fra 1988.

Kim.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 19-03-01 20:34

Hej Kim
Hov!!...Du har helt ret......det gik vist for
hurtigt........sorryyyyyyyyyy.........

mvh Søren og Anette