MS Windows
briani 27239
Hvordan starter jeg et exe. program når je~
Fra : Simon Demuth

Dato : 17-03-03 09:59

Hej
Jeg har et program som hedder smscan, der skal køres uden windows, derfor
har jeg bootet fra xp cd og fundet stien med smscan.exe. Normalt i dos
skulle man da bare skrive smscan for at kører programmet, men jeg får bare
at vide det er en ugyldig kommando.
Hvordan kører jeg så programmet??? ikke fra kommandoprompt det har jeg
prøvet.
Håber der er en som vil/kan hjælpe.
På forhånd tak.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-03-03 10:53

"Simon Demuth" <sdemuth"fjern"@mail1.stofanet.dk> skrev:

>har jeg bootet fra xp cd og fundet stien med smscan.exe. Normalt i dos
>skulle man da bare skrive smscan for at kører programmet

.... hvis det lå i PATH.

I Dos skal man enten
   stå i den mappe hvor programmet ligger,
   sørge for at programmet findes indenfor PATH
eller   skrive den fulde sti til programmet.

Er det problemet?

--
Bertel

Fra : Simon Demuth

Dato : 17-03-03 10:58

Jeg står i den mappe hvor programmet ligger, hvis jeg skriver dir står der
kun smscan.exe, men jeg kan bare ikke starte det ved at skrive smscan som
man normalt kan i dos.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-03-03 11:05

> [...]

>kun smscan.exe, men jeg kan bare ikke starte det ved at skrive smscan som

Hvis du får meddelelsen "Ugyldig kommando", så kan jeg ikke se
anden mulighed end skrivefejl.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-03-03 14:10

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> skrev :

>Hvis du får meddelelsen "Ugyldig kommando", så kan jeg ikke se
>anden mulighed end skrivefejl.

Tjah, nu er der jo ikke nogen dos i Win XP, så spørgsmålet er vel
om man kan køre et program før Windows er startet op.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-03-03 14:22

Jo, men han skrev jo:

   hvis jeg skriver dir står der kun smscan.exe,

så jeg regnede med at han havde et system der virkede. Og hvis
det er et non-dos-program, så plejer de at skrive noget i den
stil. De skriver ikke "ugyldig kommando".

Men beskrivelsen er ikke specielt præcis.

--
Bertel

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 17-03-03 15:07

"Simon Demuth" <sdemuth"fjern"@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at vide det er en ugyldig kommando.
> Hvordan kører jeg så programmet??? ikke fra kommandoprompt det har jeg

Det er fordi der ikke er DOS i WinXP.
Du er nødt til at have en DOS-bootdiskette.

Du kan hente en her: http://www.bootdisk.com

Jeg vil foreslå den den DrDOS 7.x der er beregnet til flashning af bios. Der
er kun lige akkurat det nødvendige, og den er stabil.

Har du ikke floppy-drev kan der også hentes ISO'er til bootbare CD'er.

Venlig hilsen
Henrik