Lydindstillinger
Fra : Peter Knudsen

Dato : 17-03-03 08:54

Hej,

Jeg har en ny PC med følgende Bundkort:

PRODUCENT: MSI
MODEL: MS-655 Max-FISR
INFO: 6xPCI, 1xAGP, 4x DDR DIMM DDR3200, Sokkel 478 FCPGA, 400/533 MHz,
Surround lydkort, 1 GBIT LAN, SATA, RAID133, Firewire

Der er lydkort på dette bundkort og det er det jeg anvender.

Jeg har et enkelt program "CyberTalkOnline" som driller mig en del. Når man
dobbeltklikker på højtaler ikonet ved uret fremkommer der som bekendt en
række "skydere" hvor man regulerer indspildning og afspildning.
Under Mikrofonen er en "avanceret" knap og her et det muligt at sætte et
flueben i "Alternativ Mikrofon" det indebærer af den mikrofon jeg har
tilsluttet ikke virker, der skal derfor ikke være et flueben der.
Når jeg starter CyberTalkOnline op så sætter den det pågældende flueben og
jeg er derfor nød til at fjerne det manuelt hver gang jeg skal bruge
programmet.

Findes der i Win XP en mulighed for at "Låse" lydinstillingerne så andre
programmer ikke kan ændre i dem, det ville aflaste mig en del.
Flere andre som også benytter CyberTalkOnline har ikke det problem, selv om
de benytter Win XP Pro, men de har et PCI lydkort og bruger derfor ikke det
på bundkortet. Jeg syntes bare at det på bundkortet er fint til mit brug og
derfor burde det ikke være nødvendigt at købe et nyt lydkort, det skulle jo
være et godt bundkort efter prisen.

Venligst
Peter Knudsen