MS Windows
briani 27239
Forsinkelse
Fra : Peter Knudsen

Dato : 17-03-03 08:36

Jeg har et problem med opstarten af Windows XP, og vil derfor høre om der er
nogle her der kan hjælpe mig med en løsning på det.

Lige når Windows XP Pro er blevet installeret, herefter kommer Sp1 og
drivere til netkort m.m.,
booter maskinen op på ca. 15 sec og er så klar til brug,
Der er et 400mb/s netkort på bundkortet og jeg har derudover sat et
almindeligt 10/100 netkort i maskinen til min Internet forbindelse.
Internet forbindelsen oprettes og alt fungerer godt, maskinen booter stadig
op på 15 sec.

Nu installerer jeg en firewall, har prøvet flere med samme resultat, denne
gang bruger jeg Zone Alarm Pro. Der sker nu det at maskinen booter op,
skrivebordet vises og de ikoner der før var ved uret er dukket op, dette
sker stadig inden for de 15 Sec. MEN, firewallen startet først op efter 50 -
60 sec. efter dette er sket og først herefter kan jeg anvende maskinen.

Nu har jeg brugt en stor sum penge for at udskifte men gamle 200 Mhz maskine
med en rigtig hurtig sag på 2,8 Ghz med massere af RAM osv. Problemet var
ikke på min gamle Win 98 SE installation, hvorfor opføre XP sig sådan.
Jeg har prøvet at give netkortet en fast adresse, det hjalp gevaldigt på
søgetiden på min gamle PC når man var på nettet, men det afhjælper ikke
dette problem. Har også prøvet Boot optimerings software men det hjælper kun
på den bootproces der sker inden for de første 15 sec, ikke den "spiltid"
der går derefter og til Firewallen startes op.

Er der en der har et bud?

Venligst
Peter Knudsen

Fra : René Nielsen

Dato : 17-03-03 15:38

Har du slået "Firewallen" i XP fra?? (H. klik på
netværkssteder/egenskaber/h. klik på forb./egenskaber/avanceret/fjern
"flueben" i Firewall) - klik OK.
Ved ikke om det hjælper...
Good luck.
MVH: René

Fra : Peter Knudsen

Dato : 17-03-03 15:46

Hej René,

Tak for dit svar, jeg har testet om den interne XP firewall er tilsluttet,
det er den ikke. Så det er ikke det der er problemet!

Hilsen
Peter.