Skærme
Fijala 3554
Rensning af skærm???
Fra : Sune Seeger

Dato : 17-03-03 01:56

Hej NG

Jeg har lige købt mig en 19" Iiyama HM903DT skærm, nu er det så jeg godt vil
vide om i kender til en god måde at rense skærmen på når den bliver fedtet,
kan man bruge sådan noget som man pudser spejle med eller ødelægger den en
belægning der er på skærmen hvis der er en. Kender i til nogle midler der er
gode uden at ødelægge den. Jeg har engang brugt sådan noget skum til at
rense tv-skærme og chassis´er med, som var rigtig godt, men ved ikke om det
er sundt for skærmen.

Håber i har nogle svar, på forhånd tak.

Sune Seeger

Fra : JRS

Dato : 17-03-03 09:34

"Sune Seeger" <sune.seeger@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gode uden at ødelægge den. Jeg har engang brugt sådan noget skum til at
> rense tv-skærme og chassis´er med, som var rigtig godt, men ved ikke om

Man kan købe nogle våd-servietter til det i de fleste computer butikker.
Ellers er det vist også det samme der er i de servietter til at pudse
briller med..

MVH
JRS

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-03-03 09:56

"Sune Seeger" <sune.seeger@mail.dk> wrote in

> [...]
> den. Jeg har engang brugt sådan noget skum til at rense tv-skærme
> og chassis´er med, som var rigtig godt, men ved ikke om det er

Prøv med en fugtig klud først. Og hvis det ikke løser problemet så prøv
med nogle rengøringsmidler. Men vær meget forsigtig... Det er ikke fedt
at sidde med en skærm med ødelagt anti-refleks, så prøv med almindeligt
vand til at begynde med.

Flemming
--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-03-03 10:27

In dk.edb.hardware.skaerm, Sune Seeger <sune.seeger@mail.dk> says...

Brug brillerens og en blød klud.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : kennybear

Dato : 19-03-03 20:31

"Jesper G. Poulsen" skrev d. 19-03-03 10:27 dette indlæg :
> In dk.edb.hardware.skaerm, Sune Seeger <sune.seeger@mail.dk> says...
>
> Brug brillerens og en blød klud.
>

> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Jeg kan klart tilslutte mig brillerens og en blød klud, kluden skal dog
være lint free som det hedder på engelsk, plus den må ikke fnulre. Jeg
tror grunden til at brillerens er så godt måske skyldes at producenterne
laver det så det kan bruges på polaroid solbriller som jo i vore dage
har alverdens filtre og anti reflekser i glasset.

//Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-03-03 20:52

In dk.edb.hardware.skaerm, kennybear <kennybear.news@kandu.dk> says...
> tror grunden til at brillerens er så godt måske skyldes at producenterne
> laver det så det kan bruges på polaroid solbriller som jo i vore dage
> har alverdens filtre og anti reflekser i glasset.

Det er ikke kun Polaroid-solbriller der har det. De fleste glas
(mineral- eller plast-) der monteres i briller idag, er forsynet med
antirefleksbehandling. Mine nuværende Zeiss-glas er behandlet på det
måde og de næste Zeiss-glas er også (de er bestilt). Men - der er stor
forskel på hvor solid coating'en er. På Zeiss-glassene holder den
rigtigt godt (det kræver støvstorm af orkanstyrke at ridse coating'en).
Af samme årsag bruger jeg køkkenrulle af blød kvalitet til
brillepudsning. Jeg bruger samme fremgangsmåde til min ViewSonic-skærm.