Diablo 2 og museproblemer -part deuce
Fra : Onkel Ond

Dato : 17-03-03 01:43

Hej NG

Jeg postede for et par dage siden, vedr. problemer med
en Logitech Cordless Mouseman der gør knuder under
Diablo 2 LOD.
Jeg troede at jeg havde løst problemet, eller at det var gået
væk, i det mindste, men jeg tog fejl.
Tilsyneladende bliver musedriveren unloadet eller noget lign.
når jeg starter D2LOD, for jeg kan ikke bruge dobbelklik vha.
tommelfingerknappen som jeg plejer, og al acceleration slår
fra, så musen bevæger sig dræbende langsomt.
Jeg er helt blank på hvad fa'en jeg skal gøre, især fordi det
HAR virket før, på samme system, med samme hardware.
Listen ser således ud:

Epox KHA8+
256 MD 2100 DDR
GeForce2 ti 64 MB DDR
onboard lyd (realtek ac'97)
Logitech Cordless USB mouse
Microsoft Natural keyboard
LiteOn 12/10/32
Pioneer DVD 16/40

Jeg har surfet rundt på nettet det meste af dagen, for at finde
noget om museproblemer relateret til D2, men uden held, og NU
synes jeg ikke det er sjovt længere, så hjælp mig lige, en eller
anden. Hjææææælp...

Og på forhånd tusind tak

/Jakob Færch-Jensen

--
"Og hvis det er OT, så giv en venlig
henvisning til rette sted, istedet for

Fra : SoftMan Brian

Dato : 17-03-03 09:01

"Onkel Ond" <jafj_usenetSNABEL_A@hotmail.PUNKTUM.com> wrote in message
> tommelfingerknappen som jeg plejer, og al acceleration slår
> fra, så musen bevæger sig dræbende langsomt.

Har du kopieret alle MPQ filer fra cd'en over på harddisken ?(der er en
enkelt installationen ikke selv kopierer, og access til den kan sløve en
computer en del)

Fra : Mick Tagmos

Dato : 17-03-03 10:37

> Har du kopieret alle MPQ filer fra cd'en over på harddisken ?(der er en
> enkelt installationen ikke selv kopierer, og access til den kan sløve en
> computer en del)

Skal der ikke ændres noget, efter man har kopieret MPQ filen?? eller ved
Diablo II, bare at den skal hente det fra harddisken i stedet for cdrommen,
af sig selv.??

Mick

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 17-03-03 12:15

> Har du kopieret alle MPQ filer fra cd'en over på harddisken ?(der er en
> enkelt installationen ikke selv kopierer, og access til den kan sløve en
> computer en del)

Det har da *intet* med mandens problem at gøre. Læs dog hans fejlmelding.

Jeg har samme problem, men det er nu ikke lige i Diablo 2, men nogle andre
spil. jeg kan heller ikke dobbeltklikke med min sædvanlige dobbeltklik-knap
og accelerationen er ganske rigtigt også helt væk. Jeg synes efterhånden
også jeg har prøvet alt uden held.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 17-03-03 13:11

> [...]
> spil. jeg kan heller ikke dobbeltklikke med min sædvanlige
dobbeltklik-knap
> og accelerationen er ganske rigtigt også helt væk.

Hmm, jeg tror muligvis jeg kan lugte problemet. I spil siger i at i mister
div. musfeatures. Normalvis virker det fint. Konklusionen må vel være at det
er DirectInput der er synderen - altså IO-komponenten i DirectX.

Har i for nylig installeret DX9?

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Onkel Ond

Dato : 17-03-03 13:44

> [...]
det
> er DirectInput der er synderen - altså IO-komponenten i DirectX.

Nej, den er ikke poppet op på listen i windowsupdate, så jeg har endnu ikke
installeret den.
Kan det afhjælpe problemet, eller kan det være problemet?
Det har jo virket fint med DirectX8.1 eller hvad den nu hedder, men gør det
ikke
mere.
Hvordan reparerer jeg på DirectInput?

Ekstra spørgsmål, der lige faldt mig ind:
Kan Logitechs "registry file for gamers" afhjælpe eller være grund til
problemet?

Med de venligste hilsner

/Jakob Færch-Jensen