P4PE - enkelt disk på raidkontrolleren
Fra : Jens S

Dato : 16-03-03 23:33

Hej

Kan man uden videre sætte en enkelt IDE-disk på raidkontrolleren på et Asus
P4PE kort ? ( der er et IDE-stik og to SATA-stik ).

Vil det uden videre blive accepteret af WinXP?

Jens

Fra : Brian Møller

Dato : 17-03-03 08:14

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
et Asus
> P4PE kort ? ( der er et IDE-stik og to SATA-stik ).
> Vil det uden videre blive accepteret af WinXP?

Hej Jens

Ja du kan uden problemer sætte en enkelt disk på Raidcontrolleren. Jeg
har gjort det et par gange til at teste nogle harddiske jeg havde købt
for nogle venner (de er ikke så pc-mindede).

Det er bare at smide den på og configure den i bios'en på
raidcontrolleren (kan ikke lige huske tasten til at komme derind). Men
du skal bare oprette et array med kun den ene disk i.

/Brian

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 17-03-03 20:25

Apropos raid-controllere. Jeg har en SATA Raid-controller mit P4G8X. Jeg
bruger den ikke, og synes derfor, at det er lidt spild af tid at have den
til at tjekke for harddiske ved hver opstart. Hvordan fjerner jeg dette?
Jeg kan desværre ikke komme ind i BIOS til controlleren under opstart - den
reagerer ikke og går bare videre til SCSI-controlleren.
Forslag?

- Lene

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 17-03-03 20:36

> Jeg kan desværre ikke komme ind i BIOS til controlleren under opstart -
den

Bundkortets BIOS......der kan du slå den fra.