MS Windows
briani 27239
system volume virus
Fra : Per H

Dato : 16-03-03 22:27

Må man slette mappen, system volume, for jeg har vist fået virus i en
af filerne, ifgl. avg viruskontrol.

jeg kan ikke åbne mappen.

Hvad skal jeg ellers gøre.
Vh Per
icq 8212837

Fra : Madsen

Dato : 16-03-03 22:35

Per H skrev:

> Må man slette mappen, system volume, for jeg har vist fået virus i en
> af filerne, ifgl. avg viruskontrol.

Det er i den mappe WinXP gemmer genoprettelsespunkter.

> Hvad skal jeg ellers gøre.

Det kommer an på hvilket filsystem du bruger. Prøv at læse følgende
artikel: <http://support.microsoft.com/?kbid=309531>.

Madsen.

Fra : Per H

Dato : 16-03-03 23:03

On Sun, 16 Mar 2003 22:35:20 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
skrev:

>Det er i den mappe WinXP gemmer genoprettelsespunkter.

>Det kommer an på hvilket filsystem du bruger. Prøv at læse følgende
>artikel: <http://support.microsoft.com/?kbid=309531>.

hjalp ikke så meget,
Jeg kan stadig ikke komme ind i system i c drevet, men uden problemer
i de andre drev.

Jeg har forsøgt med fejlsikret tilstand, og at logge mig på som
administrator.

jeg kører NTFS win xp dk.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Madsen

Dato : 17-03-03 00:22

Per H skrev:

> Jeg kan stadig ikke komme ind i system i c drevet, men uden problemer
> i de andre drev.

Hvis du har gjort som beskrevet i artiklen hos MS og det ikke
hjælper, så bliver du måske nødt til at slette dine gendannelses-
punkter. Når der alligevel er virus i dem så er de vel heller ikke
værd at gemme på, medmindre at antivirusprogrammet kan rense dem
forstås, men det er jo ikke sikkert.

Symantec har en side om hvordan man slår Restore fra her:
<http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2000092513515106>

Madsen.

Fra : Leo.E

Dato : 17-03-03 08:59

Per H <phbyg@privat.dk> wrote in message news:<6uq97vkbqqom17spvb31fgqhfvvohf5kr8@4ax.com>...
> Må man slette mappen, system volume, for jeg har vist fået virus i en
> af filerne, ifgl. avg viruskontrol.
>
> jeg kan ikke åbne mappen.

Hvorfor? kommer der en meddelelse.
Hvad hedder den virus, det må stå i avg.
Hilsen: Leo

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 17-03-03 21:01

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Må man slette mappen, system volume, for jeg har vist fået virus i
> [...]

Kør diskoprydning og slet gamle Systemgendannelsespunkter.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Madsen

Dato : 17-03-03 22:46

Johnny Nielsen skrev:

> Kør diskoprydning og slet gamle Systemgendannelsespunkter.

Kan man slette enkelte gendannelsespunkter med det værktøj?
Jeg kunne selvfølgelig bare prøve, men har hverken gendan-
nelsespunkter og ej heller mappen System Volume Information
pt.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-03-03 23:10

On Mon, 17 Mar 2003 22:46:21 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Kan man slette enkelte gendannelsespunkter med det værktøj?

Nej. Men man kan slette alle undtagen det nyeste.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 17-03-03 23:24

Peter Loumann skrev:

> Nej. Men man kan slette alle undtagen det nyeste.

Okay. Tak for info.

Madsen.