Øremærkning.
Fra : Maria H. Petersen

Dato : 16-03-03 21:47

Vores killing på 8 måneder blev i sidste uge kastreret og øremærket.
Nu er al overskuds-sværten væk, men vi kan slet ikke læse tatoveringen
(og vi ved jo endda, hvad der burde stå)... Det ser ud som om der
simpelthen ikke er blevet trykket hårdt nok.

Vi vil naturligvis ringe til dyrlægen, men ville lige høre om nogen
herinde har erfaringer med dét problem?
Man kan vel ikke tatovere oveni, dvs. ramme helt nøjagtigt...?

--
M.v.h.
Maria Hartsø Petersen

Maria H. Petersen

Fra : slambert

Dato : 16-03-03 23:21

"Maria H. Petersen" skrev d. 16-03-03 21:47 dette indlæg :
> [...]
> herinde har erfaringer med dét problem?
> Man kan vel ikke tatovere oveni, dvs. ramme helt nøjagtigt...?

Hej Maria

Øretatoveringerne hos begge mine katte er ikke perfekte - der er netop
ikke trykket hårdt nok - men da man ved at læse i begge øre kan læse
dem, har min dyrlæge anbefalet, at de ikke bliver lavet om. MEN humlen i
det er, at det kan man altså godt og hvis det slet ikke er muligt for
dig at læse dem, er der ingen vej udenom. For mit vedkommende har jeg
afstået, da der jo altid er en vis risiko ved at få dyr i narkose.

Mvh

Slambert

http://www.kandu.dk/

Fra : Charlotte Henriksen

Dato : 17-03-03 11:04

> [...]
> herinde har erfaringer med dét problem?
> Man kan vel ikke tatovere oveni, dvs. ramme helt nøjagtigt...?

Jeg ville helt sikkert få dyrlægen til at se på sagen. Hvis man ikke kan
tyde øremærket, kan andre jo hellerikke og så er det jo ikke til meget
hjælp. Det kan ske hvis dyrlægen ikke får sværten tværet godtnok ne i
hullerne. Hvis intet ses burde det være en let sag at lave det om, da der
ikke er noget der skal ramme præcis oven i.
Snak med din dyrlæge om sagen.
Charlotte
www.sechercat.dk

Fra : Birgitte

Dato : 17-03-03 11:56

"Maria H. Petersen" <usenet@hartsoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> herinde har erfaringer med dét problem?
> Man kan vel ikke tatovere oveni, dvs. ramme helt nøjagtigt...?

Hej Maria
Det skal laves om, for hvis ikke I kan læse nr. kan andre jo heller ikke.
Nogle dyrlæger laver tato skrevet med hånd i stedet for den "klapmaskine",
og det ser rigtig godt ud.
Spørg om det ikke kan lade sig gøre.
Hilsen Birgitte
www.truetust.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-03-03 19:48

> [...]
> herinde har erfaringer med dét problem?
> Man kan vel ikke tatovere oveni, dvs. ramme helt nøjagtigt...?

Det er noget juks. En øretatovering skal være tydelig og læselig.
Jeg fik en tatoveret for et par uger siden. Der var ikke blæk over det hele.
Jeg kunne læse nummeret lige med det samme. Så kom der lidt sårskorpe på, og
den er nu faldet af.. det står stadig klart og tydeligt.
Du må tale med din dyrlæge om det. Hvis i kun fik lavet det i det ene øre,
så brug det andet til anden runde hvis i har mod på det. Og sig at det skal
sættes ordentligt ind i øret. Jo længere inde jo bedre.

Hilsen Nina

Fra : Violent.Spot

Dato : 19-03-03 12:36

Da vores katte blev øretatoverede kunne vi i starten ikke læse hvad der
stod, og var lidt bekymrede. Men efter et par uger blev det helt fint og
læseligt :)