Østrig
Fra : wm@apolloweb.dk

Dato : 16-03-03 21:13

Hej

Er der nogle i gruppen som har kendskab til nogle gode campingpladser i
Østrig - gerne med hytter ell. lign.

Vi agter at tage et par dage her på vejen hjem Italien hvor vi har booket en
uge til sommer.

Ydermere kunne det være interessant om nogle også havde kendskab til gode
pladser i området omkring Goslar i tyskland

På forhånd tak til alle

EH

Fra : Carsten Stage

Dato : 16-03-03 21:32

In news:3e74dac5$0$246$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
wm@apolloweb.dk typed:

> Er der nogle i gruppen som har kendskab til nogle gode campingpladser
> i Østrig - gerne med hytter ell. lign.

Den har vi i gruppen været på mere end én gang...

http://www.aktiv-camping.at/

Er et rigtig godt valg!

Vi var på pladsen i sommeren 2002 og vil kraftigt anbefale den.

En perle af en plads, hvis man vil se det klassiske Tirol! Pladsen er ikke
særlig stor - vel omkring 100 pladser, og så ligger den ideelt for nærmere
udforskning af Tirol.

Samtidig ligger den nær landevejen Landeck-Rechenpass, hvorfor det også er
en ideel plads til en eller flere overnatninger på vej til Italien - og
turen gennem Østrig kan gøres uden vignette. Bliv ganske enkelt på A7. til
enden - Füssen - Fernpass- Imst - Landeck - PRUTZ - Reschenpass og så er du
i Italien.

Aktiv Camping Prutz har meget fine sanitære forhold, der for eksempel tåler
sammenligning med det bedste - dette kombineret med et højt serviceniveau
fra teamet der driver pladsen, gør at den vil blive besøgt igen og igen.

Pladsen er absolut godt beliggende som base for ture til Kaunertal, med
gletscher og mulighed for at stå på sommerski i 3000 meters højde, ture til
det toldfri Samnaun i Sweitz, Italien og Innsbuck samt den idylliske
Öetztall, hvortil turen med fordel kan tages over bjergene, i stedet for
udenom ad landevejen.

Endvidere er der masser af vandrerruter i området og pladsen har et
samarbejde med en gruppe der arrangerer river rafting på Inn, der løber
langs pladsen. I nærheden er der badesø m.v.

Aktiv Camping Prutz har åbent både sommer og vinter - med masser af
aktiviteter både sommer og vintrer, hvis det er det man vil. I Prutz og
nærliggende småbyer er det fine indkøbsmuligheder samt masser at vælge
imellem, hvis man vil spise ude. Bemærk iøvrigt at det i sommerperioden kun
er i perioden 19/7 til 17/8 camping cheques IKKE accepteres.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 11-05-03 10:08

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> samarbejde med en gruppe der arrangerer river rafting på Inn, der løber
> langs pladsen. I nærheden er der badesø m.v.

Er der en der har beskivelser ef nogle vandreturer i området eller et link
til en side om emnet på dansk? Da vi vil prøve pladsen i uge 27+28.

På forhånd tak!

--
Med Venlig Hilsen
Steen Larsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 11-05-03 10:19

Steen Larsen wrote:

> Er der en der har beskivelser ef nogle vandreturer i området eller et
> link til en side om emnet på dansk?

Jeg er ikke faldet over noget på dansk, med en henvendelse til pladsen vil
sikkert kunne skaffe dig noget på tysk eller måske engelsk.

> Da vi vil prøve pladsen i uge
> 27+28.

Uden at have chekket kalenderen så se lige på Camping Cheques sider om det
er i den periode der accepteres campingcheques.

> På forhånd tak!

Ingen årsag!

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Steen Larsen

Dato : 11-05-03 10:40

> Jeg er ikke faldet over noget på dansk, med en henvendelse til pladsen
> vil sikkert kunne skaffe dig noget på tysk eller måske engelsk.

Ok men jeg forstår ikke Tysk og kun meget lidt Engelsk!

> Uden at have chekket kalenderen så se lige på Camping Cheques sider om
> det er i den periode der accepteres campingcheques.

Det er det pladsen er valgt blantandet fordi de accepterer Camping Cheques,
og din anbefaling.

--
Med Venlig Hilsen
Steen Larsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 11-05-03 11:50

Steen Larsen wrote:

> Det er det pladsen er valgt blantandet fordi de accepterer Camping
> Cheques, og din anbefaling.

Puha... Så må vi se om pladsen lever op til forventningerne...

Det er i virkeligheden en ganske enkel plads. Pæn, stille - trods at
hovedvejen ligger lige på den anden side af floden Inn - og som sagt enkel
men med strøm og vand direkte ved langt de fleste pladser. Det er også
placeringen midt i regionen og de sanitære forhiold der trækker sammen med
en rar vært og et team der næsten usynligt driver pladsen.

Jeg vil anbefale at man tager cykler med, hvis man har mod på det, så er det
let at komme rundt i den lille by og til badesø og minibadeland der ligger
lidt fra pladsen - vel 10-15 min. på cykel.

Det kan være at vi ses - turen til sommer går sikkert igen forbi både Prutz
og Nord-Sam ved Salzburg. Derned via A7 og uden vignette. Den snypper vi når
vi tager til Salzburg på motorvej - eller hvis vi skal på længere ture uden
campingvognen, hvor hovedvejene måske bliver for langsomme.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 12-05-03 15:11

Steen Larsen wrote:

> Er der en der har beskivelser ef nogle vandreturer i området eller et
> link til en side om emnet på dansk?

Da jeg i anden anledning havde fat i pladsen spurgte jeg om kort eller
lignende. Manfred svarede:

Hiking Tours:
On our reception desk they will find a map with hiking-suggestions.
This map belongs to a guide, who is offering guided-hiking tours in our
region.
Anyway if the contact me on the reception I certenly can help them!

Så der er hjælp at hente...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-03-03 21:59

<wm@apolloweb.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogle i gruppen som har kendskab til nogle gode campingpladser i
> Østrig - gerne med hytter ell. lign.

Det spurgte du også om den 14. marts, men du gav ingen respons på de indlæg
der kom??

Kurt