afslutte session
Fra : Mikael Aktor

Dato : 16-03-03 21:14

Hvordan er det mest korrekt at afslutte en session? Jeg spørger fordi
jeg oplevede at en variabel jeg havde registreret i én session lavede
kludder på en andet site, når jeg surfede derover. På begge sites havde
jeg brugt variablen "r", men med forskellig funktion. Så da jeg forlod
det ene site var det med nogle værdier for "r" der fuckede det andet
site op. Men man ser jo tit at der anvendes meget forudsigelige
variabler som f.eks. "pageID", "artikelID" o.l. Det må da skabe
problemer hvis ikke sessionerne bliver afsluttet fra det ene site til
det andet.

Hvad er den bedste metode? Hvad gør I andre?

//mik

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-03-03 21:57

Mikael Aktor wrote in <3e74d8cb$1@news.wineasy.se>:
> Hvordan er det mest korrekt at afslutte en session?

Normalt afslutter man dem ikke selv, man kan jo ikke vide hvornår det skal
ske.
Ved logout el. lign. kan man dog vælge at slette sessionen helt, du kan se i
manualen hvordan.

> Jeg spørger fordi
> jeg oplevede at en variabel jeg havde registreret i én session lavede
> kludder på en andet site, når jeg surfede derover.

Hvis sessionen på ét site påvirker et andet site, så er der et eller andet
helt galt. For at det overhovedet kan lade sig gøre (forudsat at de to
sites ligger på hvert sit domæne) skal de to sites lagre sessionsdata samme
sted, og sessions-id skal overføres mellem de to sites.
Hvis det sker, og det ikke er med vilje, så skal du kigge på hvorfor i
alverden sessions-id bliver overført.

> [...]
> variabler som f.eks. "pageID", "artikelID" o.l. Det må da skabe
> problemer hvis ikke sessionerne bliver afsluttet fra det ene site til

Hvad så hvis man er på to sites på samme tid? Løsningen er absolut ikke at
afslutte sessionen, men at holde sessionerne adskilte. Og sådan skulle det
da gerne være som udgangspunkt.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Mikael Aktor

Dato : 16-03-03 22:38

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
samme
> sted, og sessions-id skal overføres mellem de to sites.

OK, det berolliger mig, for i det her tilfælde var der netop tale om to
sites på samme domæne og samme server, og så er det jo ikke så underligt
ud fra det du siger. Så er jeg mere beroliget. Nå, jeg nåede at ændre
mine variabler til tilfældige betegnelser, men det skader jo ikke noget.

//mik

Fra : Dan Molberg

Dato : 16-03-03 21:57

http://www.php.net/manual/en/function.session-destroy.php