MS Windows
briani 27239
Driver til HP ScanJet 4P SCSI Scanner unde~
Fra : Martin Jakob Larsen

Dato : 16-03-03 20:41

Er der nogen hvor det er lykkedes for at installere en HP ScanJet 4P Scanner
under Windows XP.
Jeg har problermer med at installere SCSI interfacet (ISA). Nogen der ved
hvor man finder drivere til Windows XP.

Mvh.
Martin Jakob Larsen
e-mail: mjl@mjl.dk

Fra : Per N

Dato : 16-03-03 20:52

On Sun, 16 Mar 2003 20:40:57 +0100, "Martin Jakob Larsen" <mjl@mjl.dk>
wrote:

> [...]
>under Windows XP.
>Jeg har problermer med at installere SCSI interfacet (ISA). Nogen der ved

Hej

Hvis du sidder med et SCSI kort fra Symantec, så kommer
du nok desværre til at lede forgæves. Dette gamle ISA SCSI
kort understøttes ikke af Windows versioner nyere end
Windows 98. Jeg taler af bitter erfaring da jeg har samme
gode og robuste scanner og SCSI kort.

Du kan godt få scanneren til at fungere med XP, men så
skal du have en ny PCI SCSI kontroller og kabel, så det
vil koste en 5-600 kr.

mvh Per

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-03-03 20:55

"Martin Jakob Larsen" <mjl@mjl.dk> skrev :

>Jeg har problermer med at installere SCSI interfacet (ISA). Nogen der ved
>hvor man finder drivere til Windows XP.

Isakort kan mig bekendt ikke bruges i Win XP.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-03-03 18:19

In dk.edb.system.ms-windows, Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>
says...
> Isakort kan mig bekendt ikke bruges i Win XP.

Nu er ISA en grundlæggende del at PC'ens hardwarearkitektur, så det tror
jeg simpelthen ikke på.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-03-03 18:36

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev :

>Nu er ISA en grundlæggende del at PC'ens hardwarearkitektur, så det tror
>jeg simpelthen ikke på.

Stort set ingen moderne bundkort har isa, man kan jo ikke i
evigheder blive ved med at understøtte gl.dags kort.

Men jeg er dog ikke sikker på om det er korrekt, at XP ikke
understøtter isakort, har blot læst det en gang.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-03-03 21:54

Hvis en computer skal mærkes som "Designed for Windows XP" må den ikke
have ISA kortpladser, skal have minimum 5 PCI kortpladser og 1 AGP
Kortplads eller indbygget AGP grafikkort.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-03-03 11:29

In dk.edb.system.ms-windows, Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>
says...
> evigheder blive ved med at understøtte gl.dags kort.

Der kræves ikke særligt software at tilgå ISA-slots. De ligger naturligt
i adresserummet.

Fra : Madsen

Dato : 18-03-03 13:22

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Men jeg er dog ikke sikker på om det er korrekt, at XP ikke
> understøtter isakort, har blot læst det en gang.

Måske det er denne her du har læst:
<http://support.microsoft.com/?kbid=279819>

| Microsoft Windows XP does not provide native support for ISA
| non-Plug and Play devices, including sound cards.

Madsen.