7½md`s drengs spisevaner
Fra : Anne S. Rasmussen

Dato : 16-03-03 19:26

Jeg er i den situation at have en dreng på 7½ md., som stadig ikke er
interesseret i ret meget andet end mælk. Vi prøver med grød 2 gange om
dagen, og selvom han burde være sulten, f.eks. efter 10 timers søvn, er der
ikke tegn på nogen speciel form for sult, og da slet ikke grød. Det er lidt
frustrende at han bare vender hovedet når skeen kommer. Har andre nogle
lignende erfaringer?
--
Venlig hilsen

Anne

Fra : R. Ilsøe

Dato : 16-03-03 19:40

> [...]
lidt
> frustrende at han bare vender hovedet når skeen kommer. Har andre nogle

Hejsa Anne

Jeg synes ikke du skal lade dig gå på af det. Ammer du ham? Har du prøvet at
sidde med ham når han skal ha' fast føde? Det kan jo være han savner
nærkontakten med dig... Ellers synes jeg du skal snakke med din
Sundhedsplejerske. Det er hende der kender jer bedst og i fællesskab kan i
måske finde en løsning!

....Men synes ikke du skal bekymre dig om det, for det kommer når det
kommer!

En go' idé kan faktisk være at gi' ham noget mælk og så stoppe inden han
bliver mæt, men stadig så han ikke længere er skrup sulten. Så har han lidt
mere overskud til at kaste sig ud i den nye spændende vernden. Gør det også
som en del af hverdagen ved, når i sætter jer til bordet for at spise, så
server en kiks eller noget på en tallerken til ham, for så spiser han sammen
med jer!

Held og lykke

Rinnie

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-03-03 19:56

"Anne S. Rasmussen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er i den situation at have en dreng på 7½ md., som stadig ikke er
> interesseret i ret meget andet end mælk.

Kan det tænkes, at han forbinder dig med brystmælk, så du for ham er
ensbetydende med noget bedre end grøden?
Hvis det er tilfældet, kunne det måske være en mulighed, at farmand eller en
anden forsøger med grøden, mens du går en tur?

Hilsen Inger

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 16-03-03 22:38

> [...]

er der
> ikke tegn på nogen speciel form for sult, og da slet ikke grød.

Netop denne her kender vi mægtig godt herhjemme med Daniel på 8 måneder.
Han har det præcis som sin mor: jeg har heller aldrig brudt mig om at
spise, lige efter jeg er vågnet. Så det passer ham bedst at blive
skiftet og så lege et stykke tid, inden han skal spise morgenmad. Resten
af dagen er der dog ikke problemer, så efter vi fandt ud af, at han skal
have tid til at få/opdage appetit efter natten, er alt i orden.

Christina