Ericsson P800 - Hvordan er den ?
Fra : SpookiePower

Dato : 16-03-03 17:46

Jeg har gået og kigget lidt på P800 og overvejer at købe modellen.
Jeg har dog aldrig brudt mig om "klapper" på telefonen, da jeg syntes
de ser så skrøbelige ud og er bange for at komme til at ødelægge den,
hvis man feks har den liggende i en taske eller lignende.

Men hvordan er denne telefon alt i alt ?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-03-03 18:29

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote

> [...]
> de ser så skrøbelige ud og er bange for at komme til at ødelægge den,
> hvis man feks har den liggende i en taske eller lignende.

Klappen er aftagelig....der gik ikke mange sekunder før min røg af...og har
ikke været på siden.

> Men hvordan er denne telefon alt i alt ?

Egentligt meget simpelt: fedeste telefon til dato.

--
Mvh Henrik.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 16-03-03 19:12

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvis man feks har den liggende i en taske eller lignende.
>
> Men hvordan er denne telefon alt i alt ?

Tjo jeg kan fortælle dig at jeg på et tidspunkt havde overvejet den istedet
for en 7650.
Jeg skal ud og have ny tlf og valget vil naturligt falde på den telefon der
er bedst for mig.

Jeg søgt og læste og droppede fuldstændigt ideen med at købe den istedet for
Nokia 7650 på grund af to
efter min mening meget væsentlige og fatale mangler.

1) Den kan ikke optage samtaler. Den har en fed diktafon men den kan kun
optage dikering
og IKKE telefonsamtaler hvor man hører begge parter.

2) Den mangler (og det er nok hovedårsagen til at jeg droppedede den)
statusrapporter når man sender SMS.
D.v.s. Man kan ikke se om en given SMS nogen sinde er nået frem. Dette er
efter min mening det springende punkt.
En så fed telefon og så mangler den en meget vigtig funktion som Nokia har
haft med siden sin gode gamle 2110i
Jeg synes at det er under lavmålet at en telefon til 8000 kr og som bliver
fremhævet som et "kommunikationscenter" mangler
en så vital funktion.

Det hele handler om at på stort set alle Nokias telefoner kan man slå en
funktion til så hver gang man sender en besked
så får man en rapport tilbage hvor man kan se om den er modtaget hos
modparten og hvornår den er modtaget.
Den funktion mangler desværre på p800 og uden den er den jo nærmest
ubrugelig da du ikke kan vide om beskeden er nået frem.

Ellers kan jeg kun sige at det er en fed telefon som uden tvivl ville blive
min hvis ikke disse to funktioner manglede.
Kom igen SE når i har lavet en ny version med disse to funktioner.

Ellers kan den anbefales.

Klappen kan i øvrigt (som andre også har skrevet) fjernes. Jeg kan heller
ikke fordrage sådanne klapper og da slet ikke
klapper med knapper der går ind og trykker på en trykfølsom skærm. Det er da
dømt til fiasko men heldigvis kan den altså fjernes
og det er een af mange gode ting ved den telefon. Man skal så bare være
opmærksom på at skærmen er mere udsat og lettere kan blive ridset og gå i
stykker hvis man f.eks. går med den i lommen og tlf. derved bliver trykket.
Ikke dermed sagt at det vil ske men det sker lettere uden klappen fordi
klappen sidder foran skærmen og tager mod ridser og slag. Når klappen
fgjernes kan man bruge en virtuel klap (softwareklap) istedet for den
rigtige klap til at ringe og bruge taltaster hvis man ønsker det

Steven.

--
Gimme the rockin' Wicky

Fjern 1977 fra mailadresse hvis du vil sende mail til mig
Remove 1977 from the mailadress if you wish to send me mail directly.

Fra : SpookiePower

Dato : 16-03-03 19:59

Mange tak for jeres svar.

Telefonen mister ikke nogle funktioner, hvis man tager klappen af ?

Fra : Søren Blom

Dato : 16-03-03 22:02

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev

> Telefonen mister ikke nogle funktioner, hvis man tager klappen af ?

Nej. Nu har jeg ikke taget klappen af min P800, så lige hvordan den er uden
klap ved jeg dog ikke, men risikoen for at den skulle blive ridset er der
fra SonyEricssons side taget højde for, for der følger en lille taste/pose
med til telefonen, hvilket jeg altid har min telefon i, når jeg har din med,
netop for at undgå at der skulle blive ridset.

En ting man skal vende sig til med P800, er størrelsen. Den er noget større
end de tidligere telefoner jeg har haft, så det skala man lige vende sig
til, men den ligger godt i hånden, så man vender sig til, at det er en
telefon man kan tage fat om.

De minuser der tidligere er blevet fremhævet i gruppen her, tror jeg er
noget som kan/vil blive rette i fremtidige software versioner.

Der er også en som nævner en pris på 8000 kr. nok er det en lidt dyr
telefon, men det dyreste jeg har set din til, er 6300 kr. for en uden
abonnent, hvilket er noget far de 8000 kr.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 16-03-03 22:05

Derudover skal jeg også ligne nævne, at min telefon har det med at gå ned
med et brag fra tid til anden. Det er sket efter at jeg fik lagt Dansk
sprogpakke i den. Siden da har telefonen ikke kunne være tændt i mere end
knap 3 døgn, hver gang den er gået ned, er det sket i forbindelse med heftig
sms trafik.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 18-03-03 02:45

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> [...]

> telefon, men det dyreste jeg har set din til, er 6300 kr. for en uden
> abonnent, hvilket er noget far de 8000 kr.

Ja det var vist mig og jeg beklager. Prisen er noget lavere.
Idag ligger den på omkrin 5-6000 kr. Den gang jeg så på den (det er 1-2
måneder siden) var den oppe på 8000 men
den er åbentbart faldet en del siden.

Sorry.

Steven

Fra : Silas Alstrup

Dato : 18-03-03 14:15

> [...]
> og IKKE telefonsamtaler hvor man hører begge parter.
>
> 2) Den mangler (og det er nok hovedårsagen til at jeg droppedede den)

http://www.my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=3940

Begge dine mangler kommer med stor sandsynlighed i næste firmware :) Alt for
nice :)

Hilsen Silas

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 19-03-03 01:11

"Silas Alstrup" <sea@grin.dk> wrote in message

> http://www.my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=3940
>
> Begge dine mangler kommer med stor sandsynlighed i næste firmware :) Alt
for
> nice :)

Ja det ville være stort og det ville også være altafgørende for om jeg købte
den.
Jeg har ellers droppet den men vil tage den op igen hvis disse to fatale
mangler bliver rettet.
Det kan sku ende med at jeg køber den istedet for en 7650

Steven

--
Violinkattejammer på 18 gange den normale hastighed er en gave til folk der
lider af tinitus

At sende til mig personligt uden at fjerne 1977 fra mailadressen skoder for
vildt.
It's not recommended to send me a personal mail without removing 1977 from
the adress first.

Fra : Silas Alstrup

Dato : 17-03-03 16:24

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de ser så skrøbelige ud og er bange for at komme til at ødelægge den,
> hvis man feks har den liggende i en taske eller lignende.

Jeg har i modsætning til de 2 andre der har besvaret, valgt at beholde
klappen på. Indtil videre har jeg ikke nået at ødelægge den, og den virker
også rebust nok til, at den ikke knækker første gang man taber telefonen.
Grunden til jeg ikke har taget den af, er at jeg syntes telefonen er fin med
klappen, den beskytter skærmen, knapperne kræver lidt tilvending, men
herefter sys jeg faktisk de er acceptable. Og så kan man altid klappe den
ned når man skal bruge diverse pda funktioner, musik eller skrive længere
beskeder..

> Men hvordan er denne telefon alt i alt ?

Jeg er gevaldigt tilfreds med den, den har udskiftet min mp3-afspiller,
kalender og gamle telefon, og så har jeg fået et kamera med i købet som jeg
har meget sjov med, når der opstår underlige episoder (jeg er 19 og går med
rimelig spontane folk som mig selv, så det sker tit =D). Det eneste jeg kan
savne er T9 ordbog når klappen er oppe, og som en anden også nævnte,
rapporter på smser, men det er klart noget jeg kan overleve. Især første
punkt, når der er 3 andre måder at skrive beskeder på (indbygget tastatur,
skriftgenkendelse og den gode gammeldags).

Hilsen Silas