Bios opdatering
Fra : ChrisStoffer

Dato : 16-03-03 17:35

Hej Ng

Jeg har et Asus P4S8X bundkort hvor jeg gerne vil opdatere biosen men før
jeg gør det har jeg liget et par spørgsmål, nemlig om det egentlig
nødvendigt at opdatere og om man kan mærke forskel med hensyn til ydeevne
etc.?

Mvh
Christian

Fra : IJ

Dato : 16-03-03 22:34

> [...]
> jeg gør det har jeg liget et par spørgsmål, nemlig om det egentlig
> nødvendigt at opdatere og om man kan mærke forskel med hensyn til ydeevne

Prøv at gå ind på Asus's hjemmeside, og tjek om den nyeste bios
retter væsentlige fejl.
Hvis du ikke umiddelbart har nogen problemer med den bios,
du har i forvejen, er der ingen grund til at opdatere.

IJ

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-03-03 15:03

"IJ" <ij@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at gå ind på Asus's hjemmeside, og tjek om den nyeste bios
> retter væsentlige fejl.
> Hvis du ikke umiddelbart har nogen problemer med den bios,
> du har i forvejen, er der ingen grund til at opdatere.

Helt enig. Hvis bios er fejlbehæftet, er det skingrende åndsvagt at flashe om. Bios er et
meget lille lowlevel program, så det giver absolut *ingen* mening at skifte den ud med det
argument, at det vil køre hurtigere.

Samtidig kan du risikere, at den nye kode er fejlbehæftet, og dermed skal du flashe om
igen....

Bios skal *kun* udskiftes hvis man med 100% sikkerhed ved, at der er fejl, der skyldes koden i
bios...

Med mindre det er een eller anden tosse, der har skrevet koden i bios og den således er
*smækfyldt* med fejl, vil du formentlig aldrig mærke en forskel i ydeevne, dertil er koden
alt for enkel.

Du risikerer bare at fejlflashe dit bundkort. Alene inden for de sidste tre dage, har der
været mindst tre fejlflashede bundkort til salg her i grupperne...

Claus
--
**** ** SMART Mini krydsfelt til lydkortmanden ********
** Skån dit lydkort og få masser af tilslutningsmuligheder ****