Filnavne og lokalnet
Fra : Jørgen Grunnet

Dato : 16-03-03 17:16

Jeg har 3 maskiner sat op i et lokalnet, forbindet via en ZyWall1 som også
har forbindelsen til ADSL-modemmet.

Alt fungere - maskinerne kan se hinanden og filer kan flyttes m.v.

Maskinerne kører henholdsvis W2k, Me og Win98.

På Win98 er anvendt filnavne med ø og Ø, disse er forvanskede, og filer ne
kan ikke overføres til Me og W2K. Alle operativsystemerne er danske udgaver.
Hvis jeg på Win98 ændrer filnavnet fra at være f.eks. Øsers.txt til
¥sters.txt - så ser filnavnet korrekt ud fra W2K og filen kan
overføres.Tilsvarende hvsi et lill ø ændret til ¢ (cent) så ser det også
rigtigt ud fra W2K og filen kan flyttes.

Det ligner den gamle historie med DOS og tegnsæt - men hvor er det galt?
Hvad har jeh glemt at indstille korrekt?

Aquaman ~ ~

Fra : jens

Dato : 18-03-03 19:31

"Jørgen Grunnet" <jsg@grunnet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ligner den gamle historie med DOS og tegnsæt - men hvor er det galt?
> Hvad har jeh glemt at indstille korrekt?

Hvilken codepage kører w2kèn med ?

Den som Gates mener skal bruges i denne forstad til sverige er 837, den skal
rettes til 850 med :

"mode con codepage select=850"

i dos/cmd

Derefter en genstart.........