border på tabelceller
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-03-03 14:44

Hej NG

Jeg kan godt styre border og padding på tabelceller, hvis det sker generelt.

Men hvis det kun skal ske i nogle tabeller, som i øvrigt får omgivende
border styret fra css via en klasse, hvordan undgår jeg så at skulle skrive:

.... på hver eneste tabel, der skal have border og padding på celler?

Det skal bemærkes, at jeg ikke kan lave dette i css:

td{
border:1px solid #000;
cellpadding:5px
}

.... da jeg har tabeller, som ikke skal have border og padding på celler.

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Stig Nygaard

Dato : 16-03-03 14:50

Hej Erik

Erik Ginnerskov wrote:
> [...]
> cellpadding:5px
> }
> ... da jeg har tabeller, som ikke skal have border og padding på celler.

table.kant td {
border: 1px solid #000;
padding: 5px;
}

Kun td-tags som ligger i tabeller med klassen "kant" vil så blive berørt.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-03-03 14:55

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev

> [...]
> }
>
> Kun td-tags som ligger i tabeller med klassen "kant" vil så blive berørt.

Den prøver jeg at lege lidt med.
Foreløbig tak, Stig.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-03-03 15:02