Semidefekt 6150
Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-03-01 12:30

Hej jeg har en 6150, hvor displayet af og til bliver meget utydeligt, eller
skriver mærkelige tegn over det hele.
Det er møgirriterende, men hvis man lige giver den et lille knips på siden
ved displayet holder det af og til op

Der er vel ikke nogen her der har tilsvarende erfaringer, og kan sige mig
hvad det er jeg skal gøre for at den ikke gør det mere.

på forhånd tak
Flemming

--
Hiring more people to complete a project in less time is like hiring nine
women to have a baby in one month.

Fra : Jöinz

Dato : 19-03-01 13:53

Jeg kunne forestille mig at det er en display fejl, og det plejer at hjælpe
ved skiftning af displayet.

Jeg mener et nyt display koster ca. 160kr plus moms.

Mvh. Jens

Fra : jan steen sørensen

Dato : 19-03-01 14:15

Det er ikke altid nødvendigt.
Det er ofte selve kontakterne ("gummi-fidus" med ledende forbindelser) der
sviger, man kan evt. prøve forsigtigt at rense disse.
Du skille telefonen af - løfter display af - renser evt. med LIDT
propyl-alkohol (fåes i Matas) på en vatpind (fåes også i Matas)
- nu renser du på selve printpladen, gummikontakterne og meget forsigtigt
evt. også på display-kantkontakterne. Brug kun meget lidt, det må ikke
løbe - (en fugtet vatpind) - det kan nogle gange være nødvendigt at skift
"gummi"-kontakterne, men det plejer at virke som beskrevet.

Jan

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-03-01 14:52

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> wrote in message
> [...]
> løbe - (en fugtet vatpind) - det kan nogle gange være nødvendigt at skift
> "gummi"-kontakterne, men det plejer at virke som beskrevet.

Jeg siger mange tak for forslaget, og vil straks prøve denne løsning. (den
er vist lidt billigere end at købe nyt display

mvh
Flemming

Fra : Nick Christensen

Dato : 19-03-01 22:53

"jan steen sørensen" wrote:

> Det er ofte selve kontakterne ("gummi-fidus" med ledende forbindelser) der

En elestron (tror jeg det staves).

--

Nick Christensen

Fra : jan steen sørensen

Dato : 19-03-01 23:18

Nick Christensen skrev i meddelelsen <3AB67FB0.6E32DA62@tv.dk>...

der

>En elestron (tror jeg det staves).

takker (kan også kaldes "periodisk fejl")

Jan