MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Boot W98/XP
Fra : J W Nielsen

Dato : 16-03-03 13:18

Hej !
Efter installation af XP på min søns PC (som tidligere havde W98) får han
under opstart en stor skærm hvor han får valget mellem at boote op på XP
eller W98 (som vi troede ikke eksisterede mere). Efter nogen tid starter XP
dog af sig selv.
Hvordan fjerner vi den valgmulighed ???

Mvh
Jørgen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-03 13:38

J W Nielsen skrev:

> [...]
>eller W98 (som vi troede ikke eksisterede mere). Efter nogen tid starter XP

Redigér boot.ini som ligger i roden på C. Her er min:

   [boot loader]
   timeout=2
   default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
   [operating systems]
   multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Windows 2000" /fastdetect

Redigér den så der kun er ét operating system sådan som jeg har gjort. Man kan
selv bestemme hvad der skal stå mellem anførselstegnene. Det er den tekst der
vil blive vist ved boot (bortset fra at den helt springer menuen over når der
kun er én mulighed).

Der er nogle filer der så kan fjernes, nemlig dem der bruges ved boot til
Win98 samt alle Win98-filerne, men det er ikke sikkert at I selv kan kikke dem
ud.

--
Bertel

Fra : Madsen

Dato : 16-03-03 13:58

J W Nielsen skrev:

> [...]
> boote op på XP eller W98 (som vi troede ikke eksisterede mere).
> Efter nogen tid starter XP dog af sig selv.

Vha. filen Boot.ini som allerede beskrevet, men du kan også gå ind i
Control Panel > System > Advanced og klikke på Settings i afsnittet:
'Startup and Recovery'. Herinde har du mulighed for at slå bootmenuen
fra ved at fjerne fluebenet ud for 'Time to display list of operating
systems:'. Der er også en Edit-knap som åbner Boot.ini hvis du vil
lave ændringen i den i stedet.

Se evt.: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/skjul_bootmenu.gif>.

Madsen.

Fra : J W Nielsen

Dato : 16-03-03 19:53

Hej igen !
Tjaaa, boot.ini og Startup... Det kunne/burde jeg nok selv ha' fundet ud af

Nå, men det virker - mange tak til Jer begge !!!

Jørgen