Hvid/gul Schæfer
Fra : Solvang

Dato : 16-03-03 13:14

Hej
Bliver en hvidgul Schæfer, helt hvid når den bliver voksen??
Det har vi fået fortalt, kan vi stole på det??
begge forældre er hvide, og de andre hvalpe var hvide, men ikke denne hvalp?
Det vi ønskede var en helt hvid schæfer, men har nu fået en gul!!

Fra : R. Ilsøe

Dato : 16-03-03 17:21

> [...]
hvalp?
> Det vi ønskede var en helt hvid schæfer, men har nu fået en gul!!

Har lige set det billede du har postet i news:dk.binaer

Jeg skal ikke kunne svare på det, ud over at jeg da aldrig har set en
schæfer i den farve, så mon ikke den bliver hvid? Omvendt så ser' det da ud
til at den danner gul farve, for ellers ville pelsen jo ikke kunne blive
gul! Helt ærligt, ved det ikke!

Hvis i ville ha' en hvis Schæfer, hvorfor købte i forresten så en som i nu
alligevel ikke er sikre på om bliver hvid? -og er i sikre på det var
forældrene i så, at der ikke er blandet en eller anden anden race ind i,
eller er den købt med stamtavle?

Ellers held og lykke med den lille nuttede...

Rinnie

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 16-03-03 17:36

Hejsa

Umidlebart, vil jeg sige det ikke er en hvid schæfer, har set hvalp efter
dem før og de lignede slet ikke den her ?, desværre, tror ikke den er helt
ægteog er den det , ja, så ville jeg kontakte en opdrætter af racen og vise
dem bileldet og høre.

MVH
Gitte

Fra : Pia J

Dato : 16-03-03 18:23

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote in message
> [...]
> dem før og de lignede slet ikke den her ?, desværre, tror ikke den er helt
> ægteog er den det , ja, så ville jeg kontakte en opdrætter af racen og

Enig. Men nuser, det er den da!!

:Pia

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 16-03-03 20:50

Hejsa

Min første tanke var at der måske er Golden i din hvalp. Det er ikke normalt
at en hvid schæfer er SÅ gul!! Slet ikke som hvalp!
Har selv en hvid schæfer og af dem jeg ellers har set har den gule farve på
ingen måde været så fremtræden som den er der! Det er meget "normalt" at de
har lidt gult langs ryggen og lidt på ørespidserne. Det at du har fået at
vide at den vokser sig fra det, skal du ikke tage for gode varer!
Må jeg spørge hvor du har købt den henne?
Ellers er den nu sød den lille :0)

Hilsen Betina

http://medlem.jubii.dk/betina79

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 16-03-03 22:11

Hvis du er interresseret så vil den opdrætter jeg købte min hos meget gerne
stå til rådighed hvis du har spørgsmål e.l.!!?!

Hilsen Betina

Fra : PCkurt

Dato : 17-03-03 09:52

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du er interresseret så vil den opdrætter jeg købte min hos meget
gerne
> stå til rådighed hvis du har spørgsmål e.l.!!?!
Hvem er det??

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 17-03-03 13:02

Du kan gå ind på hendes hjemmeside: www.kennel-kjaersgaard.dk
Der er både tlfnummer og email.

Hilsen Betina

Fra : Bjergskoven

Dato : 16-03-03 23:05

> [...]
hvalp?
> Det vi ønskede var en helt hvid schæfer, men har nu fået en gul!!

Det er da en rigtig sød hvalp, men jeg tvivler på at den er ægte. Har I
papir på at den nedstammer fra 2 hvide hyrdehunde ?
Det ser ud som om der er blandet Golden retriever eller en gul Lab ind i
billedet. Den bliver ihvertfald ikke hvid,når den bliver ældre.

Hilsen

Merete

Fra : Mari

Dato : 17-03-03 20:10

> [...]
hvalp?
> Det vi ønskede var en helt hvid schæfer, men har nu fået en gul!!

Er forældrene stambogsførte??

Racen "hvid hyrdehund" blev først anerkendt af FCI 1/1-03 - og
der er derfor stadig nogle der ikke er stambogsførte selvom de er efter
andre hvide hyrdehunde. De kan derfor også have andre racer
indblandet.... i et par led tidligere. Racer som skinner igennem på
denne lille een.

http://www.hvidhyrdehund.dk/index.asp

Et par her er lidt honningfarvede:
http://www.hvid-schaefer.dk/

Den ideelle pelsfarve er rent hvid, men creme til lys bisquit accepteres

http://www.refleco.dk/racebeskrivelse.htm

http://www.wgsd.dk/race_info/std.html

http://www.weisse-schaefer.at/wsoe/

Min erfaring med min race er imidlertid (ikke hyrdehund), at hvalpepelsen
ikke har
samme farve, som voksenpelsen. Jeg vil derfor gerne tro, at det kan
ændre sig efter fæld.

/Mari