MS Windows
briani 27239
[XP] Ændre drevbogstav?
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 16-03-03 12:36

Jeg har netop installeret en ny harddisk, formateret (NTFS) og installeret
WindowsXP.

Disken er delt i fem partitioner, men kun C:\ var formateret under
windowsinstallationen. Dette bevirkede, at min brænder og mit DVD-drev, er
placeret på hhv. D:\ og E:\ efterfulgt af mine fire øvrige diskpartitioner.

Jeg ville gerne have diskpartitionerne på C:\ - G:\ og brænder samt DVD på
hhv. H:\ og I:\

Kan man flytte rundt på den måde?

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-03-03 13:23

Kasper Damkjær skrev :
> [...]
> øvrige diskpartitioner.
>
> Jeg ville gerne have diskpartitionerne på C:\ - G:\ og brænder samt

Klik Run skriv diskmgmt.msc Nu kommer diskmanegeren frem og du kan
højreklikke på dine partioner og ændre drevbogstaver til ledige bogstaver
(System disken kan ikke ændres).

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-03 13:32

Kasper Damkjær skrev:

>Kan man flytte rundt på den måde?

Nemt. Administration - Computer management Disk management:
Højreklik og vælg "Change drive letter".

Når du skal rydde op i det rod der er nu, så sæt brænder og DVD
til X og Y først. Så kan du flytte diskdrevene op på plads og
derefter give cd-drevene de rigtige bogstaver.

--
Bertel

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 16-03-03 13:52

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in

> [...]
> til X og Y først. Så kan du flytte diskdrevene op på plads og
> derefter give cd-drevene de rigtige bogstaver.

Tak til 2xLund. Det var jo dejligt nemt og smertefrit :)

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : MN

Dato : 16-03-03 12:50

"Kasper Damkjær" <spamtrap@damkjaer.net> wrote in message
> [...]
diskpartitioner.

> Jeg ville gerne have diskpartitionerne på C:\ - G:\ og brænder samt DVD på

Ja, ind i disk håndteringen og ændre.

Mogens